5 hari diraw4t di HKL, Ebby Yus bersyukur makin pulih, n4fi kesih-atan terjej4s sebab bantu m4ngsa banjir

PELAKON dan pelawak, Ebby Yus atau nama sebenarnya Muhammad Yunus Abdul Rashid melu4hkan rasa syukur apabila kesih-atannya semakin pulih dan paru-parunya tidak perlu diteb.uk seperti dirancag sebelum ini.

Jelas Ebby ,selepas 5 hari mendapatkan raw4tan di H0spital Kuala Lumpur (HKL).
uj1an im.basan sinar-X yang dibuat pada Isnin menunjukkan paru-parunya semakin pulih dan tidak perlu ditebvk bagi mengelvarkan air.

Bagaimanapun Ebby mem4klumkan dia masih perlu mendapat rawa-tan susulan selepas keluar dari h0spital.

Ketika ditanya adakah dia kepen4tan mengedarkan ba.ntuan banjir sehingga dimasukkan ke h0spital, selebriti berusia 56 tahun itu men4fikannya.

“Sebenarnya saya ke h0spital kerana mengalami c1rit-bir1t, tetapi bila jalani pemeriks4an, doktor lihat paru-paru saya ada air.Itu yang saya terus ditah.an untuk raw4tan lanjut,” jelas pelawak ini.

Sekadar info, Ebby sebelum ini pernah beberapa kali dimasukkan ke h0spital kerana peyakit lem4h jantung dan buah pinggang.

Ebby Yus adalah antara artis yang terkes.an akib4t banjir selain Lan S0lo dan Ezad Lazim selepas rumahnya yang masih dalam pr0ses pembinaan di Hulu Langat leny4p di dalam lumpur banjir.

Dek insiden yang tidak terjangka itu, impian Ebby untuk menduduki rumah yang dibina dengan kos RM200,000 tidak kesampaian.

Sumber:SH