Menang setengah juta ringgit, Syarif & Melati beli bot RM120,000 bntu orang kampung di Kudat

Selepas kumpulan Tiro din0batkan sebagai juara pr0gram Maharaja Lawak Mega 2021 (MLM2021), baru-baru ini,aggota kumpulan lawak itu yang juga merupakan adik beradik Sharif dan Syaiful atau lebih dikenali sebagai Melati tidak menuggu lama untuk menunaikan janji mereka.

Menurut Sharif, dia dan abangnya,Melati kini dalam pr0ses pembelian bot nelayan untuk disumbagkan bagi kegunaan orang kampung mereka di Kampung Pantai Bahagia, Kudat, Sabah.

Memetik laporan BH Online, Sharif mem4klumkan dia dan Melati membeli bot tersebut untuk kegunaan penduduk kampung yang majoritinya berkerja sebagai nelayan agar mudah pergi ke laut untuk menangkap ikan.

Tambah Sharif lagi,“Di kampung ada ramai golongan remaja yang tiada pekerjaan. Jadi, Melati berharap inisiatif ini dapat membantu remaja mencari rezeki,” katanya seperti yang dipetik.

Berkongsi lanjut, Sharif atau nama sebenarnya, Sharif Kadir Doli Sharif, 31, memberitahu bot nelayan berharga RM120,000 itu boleh memvatkan 18 nelayan dalam satu masa.

“Bot ini tidaklah besar sangat, tetapi, cukup men4mpung 18 nelayan. Kami beri mereka guna bot ini dan hasil tangk4pan dib4hagi sama rata,” k0ngsinya lagi.

Usaha murni yang ditunjukkan oleh Syarif dan Syaiful itu turut mendapat puj.ian daripada rakan selebriti yang juga merupakan pel4wak, Sharol Shiro.

Menurut Sharol, Syarif, Syaiful dan seorang lagi adiknya, Atu Zero sememangnya merupakan antara selebriti yang suka berbakti dan tidak pernah sesekali melup4kan asal-usul mereka.

“Dia memang pelawak tetapi tanggungjawabnya kepada masyarakat di kampungnya bukan sesuatu yang lawak.

Tidak perlu banyak cakap dan men4bur janji tetapi pelaksanaan yang diutamakan.

“Syabas buat sahabat saya @syaiful_zero dan juga @sharif_zero serta @akueatu . Sejauh mana melangkah, sebesar mana kejayaan jangan dilupa asal usul,” ujarnya.

Dalam pada itu, Sharif turut men4fikan khabar angin kumpulan Zero yang dianggotai oleh Syaiful dan Atu kini telah berpec4h walaupun dirinya dan Melati semakin selesa bekerja bersama Danial, iaitu seorang lagi ahli kumpulan Tiro.

Dalam perkembagan lain, Syarif mem4klumkan Tiro b4kal tampil menerusi pr0gram sitkom terbaru tidak lama lagi.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: MH