N4fi tertidur, gadis tersel4mat dari kera-cunan gas 2 tahun lalu tampil beri kenyataan

Sekitar September 2020, negara digemp-arkan dengan satu insiden menghayat hati memb4bitkan 4 sahabat di mana 3 dari mereka meniggal dunia sewaktu dalam perjalanan pulang ke Sungai Petani dan Gurun Kedah akibat kera-cunan karbon monoksida.

Insiden yang menggem-parkan seluruh negara itu berlaku sewaktu keempat gadis ini sedang berhenti rehat di kawasan parkir sebuah stesen minyak di Sama Gagah, Butterworth selepas bercuti di Pulau Jerejak, Pulau Pinang.

Sudah tentu individu yang paling terk-esan ek0ran dari insiden tersebut adalah satu-satunya magsa yang tersel4mat, iaitu  Nor Aqilah Mohd Safwan.

Selain dari pem-ergian  kembarnya Nor Adilah , Aqilah juga kehil4ngan sahabat baiknya iaitu Sharifah Fariesha Syed Fathi dan Ayuni Shazwanie Shabri.

Kini selepas hampir 2 tahun per1stiwa tr4gis itu terjadi,Nor Aqilah akhirnya mendapat keku4tan untuk berk-ongsi kepada orang ramai apa sebenarnya yang berlaku pada malam kejadian.

Menurut Aqilah, sebelum kejadian mereka sebenarnya tidak tidur, malah kesemua mereka langsung tidak kepen-atan.

Bahkan tujuan mereka berhenti di stesen minyak tersebut hanyalah untuk membeli makanan dan minuman sahaja.

Selepas membeli makanan, mereka kemudian berbual seketika di dalam kereta sebelum dia tiba-tiba terasa pen-ing lalu bersandar di tempat duduk.

“Kami on the way balik ke rumah masing-masing lebih kurang pukul 8 malam macam tu. Sampai dekat Shell Sama Gagah dalam pukul 8.40 malam.

Sahabat saya, Fariesha dan Ayuni turun untuk beli makan dan minum sebab lap_ar. Tak ada rasa mengan-tuk ke apa pun.

Masa sampai tu kakak (pemandu) dah start rasa p3ning. Diseb4bkan tak cukup tangan nak bawa barang, saya pun turun. Lepas ambil makanan, terus masuk kereta untuk makan, and then kitaorang ada borak kejap.

Time tu saya pulak rasa pen-ing yang terlampau sangat, saya letak makanan dan terus bersandar,” cerita Aqila.

Namun Aqila terkejvt kerana sebaik sahaja  membuka mata dia mendapati dirinya sudah berada di h0spital.

Dia juga tidak menget4hui apa yang berlaku sehinggalah mendapat tahu cerita sebenar dari kedua ibu-bapanya.

Aqilah juga mend4kwa sepanjang temp0h dia tidak sed4rkan diri, dia hanya bermimpi arwah kakaknya memberitahu yang dia sedang pe-ngsan di pulau.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: Buzzk1ni