Along Cham larang bekas isteri keluar dengan anak bersebab

Selepas teruk dihentam dengan kata-kata kesat dan kec-aman dari netizen, Along Cham tampil menerangkan  punca sebenar kenapa dia dida-kwa melarang bekas isterinya yang juga penyanyi, Zila Seeron untuk berjumpa anak mereka, Ahmad Danial.

Seperti yang dilaporkan dalam portal hiburan Gempak, Along atau nama sebenarnya, Muhammad Nizamuddin Ahmad, 39,  hanya mengikut perintah daripada Mahk-amah dimana Zila tidak dibenarkan membawa Danial keluar ataupun tidur di rumah bekas isterinya itu.

Malah, tindakannya yang dianggap sebagai z4lim oleh kebanyakan netizen ini sebenarnya adalah yang paling baik dan ‘lembut’ jika dibandingkan dengan mana-mana pasangan yang sudah bercerai dan melarag bekas isteri yang nusyuz untuk bertemu anak sendiri.

“Ada yang mungkin tak faham dengan situasi sebenar kami atau tidak mengikuti ke.s perceraian kami. Dan bagi yang baru sahaja ikuti k.es kami  mungkin akan kata saya z4lim… Saya tidak z4lim! Tapi mungkin ramai yang taktahu.

Ini kerana, dalam perintah mahkamah, dia memang hanya dibenarkan untuk melawat anak sahaja.

“Walaupun saya tidak pernah bercerita mengenai pu-nca kenapa kami bercerai tapi… saya tidak pernah larag dia untuk datang jenguk anak. Dan pastinya ramai yang faham juga tentang hukum nusyuz, katanya.

Sementara itu, Along memaklumkan bahawa kali terakhir bekas isterinya itu bertemu anak tuggal mereka adalah sebelum pelaksanaan Perintah Kaw-alan Pergerakan (PKP) namun, mereka berdua tetap berhubung menerusi panggilan telefon.

Sekadar info, Along mendirikan rumah tangga bersama Zila pada 23 Januari 2010 dan dikurniakan seorang anak lelaki, Ahmad Danial sebelum berce-rai dengan talak satu pada Ogos 2016.

 

 

Sumber: Gempak via Xtra