Pelakon Hafidz Roshdi diarah jalani pemeriksaan mental di H0spital Bahagia

M4HKAMAH Majistret Kuala Kubu Bharu pada Isnin memerintah pelakon sensasi, Hafidz Roshdi menjalani penilaian kesih4tan mental di Hospital Bahagia Ulu Kinta, Perak.

Perintah itu dikeluarkan Maji.stret, Siti Fatimah Talib.

Pelakon itu turut dilarag menganggu  Shuhada selain perlu menyerahkan pasport antarabangsa miliknya kepada mahk4mah.

Sebelum itu, pelakon berusia 29 tahun itu dikenakan ikat jamin sebanyak RM4,000 dengan seorang penjamin selepas mengaku tidak bers4lah atas pertu.duhan sengaja mendatangkan kece.deraan terhadap isterinya iaitu Nurul Shuhada Mat Shukri dalam kejadian pada 2 Mac lalu.

 

Akibat tin.dakan itu, Shuhada menerima 10 jahitan pada bahagian kiri wajahnya.

Kes tersebut akan disebut semula pada 9 Jun depan bagi proses serahan dokumen dan laporan kesih4tan.

Hafidz diwakli Datuk Akberdin Abdul Kadir yang juga peguam pelakon Puteri Sarah Liyana bagi kes pencer.aiannya dengan pengarah Syamsul Yusof.

Pendakwaan dibuat oleh Timbalan Pendakwa Raya, Nurul Qistini Qamarul Abrar dan Elyza Amira Habeeb Rahman.

 

Mengikut pertuduhan Hafidz atau Muhammad Hafidz Roshdi did4kwa menumbuk sebanyak tiga kali di bahagian kiri wajah m4ngsa selepas berlaku pertengkaran di antara mereka di susur keluar tol Sungai Buaya.

 

Pada 5 Mac lalu, Hafidz ditahan kira-kira pukul 12 tengah hari ketika hadir di Bahagian Sias.atan Jen4yah Se.ksual, Wanita dan Kanak-Kanak (D11) Ibu Pejabat P0lis Kontijen (IPK) Selangor sebelum dibebaskan dengan jaminan polis pada hari sama.

Untuk rekod, Hafidz dan Shuhada mendirikan rumah tangga pada 30 April 2016 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Humairah, 6, dan Umar, 2 tahun.

Hafidz melafazkan cerai terhadap Shuhada melalui panggilan telefon di hadapan keluarga masing-masing pada 22 Februari lalu sebelum wanita itu memfailkan proses pengesahan lafaz cerai di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam pada 28 Februari lalu.

Kes pengesahan lafaz cerai itu akan disebut pada 21 Mac ini.

 

 

 

 

 

Sumber:mst4r