Kesan ubat punca badan Hael Husaini berisi

Sejak kebelakangan ini, pasti ramai yang menyedari beberapa persembahan penyanyi popular, Hael Husaini,seperti kurang memuaskan dan mengundang pelbagai kritikan terhadap kemampuan nyanyiannya.

Paling terbaharu sewaktu dia melakukan persembahan malam Anugerah MeleTOP Era pada bulan lalu apabila nyanyiannya bersama Misha Omar kedengaran sedikit sumbang dan mengecewakan.

Ketika ditemui pada majlis berbuka puasa bersama peminat baru-baru ini, Hael atau nama sebenarnya Hal Husaini Razmi mengakui insiden berkenaan dan memberitahu dia sebenarnya sudah dua bulan menderita sakit.

“Memang prestasi kerja saya sejak kebelakangan ini kurang memuaskan kerana ekoran masalah kesihatan yang agak serius.

“Saya malas hendak memberi alasan itu kerana kadangkala orang di luar sana tidak akan faham bahawa artis juga manusia biasa yang boleh jatuh sakit,” jelasnya lagi.

Rahsia

Apabila ditanya tentang penyakit yang menyerangnya, lelaki berusia 31 tahun itu hanya tersenyum dan menggeleng kepala sebagai isyarat tidak mahu memperincikan perkara tersebut atas alasan tersendiri.

Namun begitu, kesan pengambilan ubat yang mengandungi steroid ternyata memberi impak jelas terhadap perubahan fizikal pelantun lagu Jampi itu apabila dia mengalami penambahan berat badan sebanyak 10 kilogram (kg) iaitu daripada 53kg menjadi 63kg dalam tempoh hampir tiga minggu rawatan.

Lebih teruk lagi anak kelahiran Sri Menanti, Negeri Sembilan itu turut menerima kecaman netizen di ruangan komen Instagram yang mengutuk pertambahan berat badannya dan dikatakan semakin berisi.

“Kalau ada 300 komen, 100 komen itu semua tentang body shaming. Mereka mengatakan saya semakin gemuk, pipi sudah bulat dan macam-macam lagi tetapi saya hanya berdiam.

“Tidak mengapalah, mereka mungkin tidak tahu saya sedang sakit dan ubat yang saya ambil mengandungi steroid untuk mempercepatkan proses penyembuhan dan membuatkan badan saya naik,” tuturnya lagi.

Memandangkan keadaan kesihatannya kini semakin pulih, Hael juga tidak melihat keperluan untuk dirinya berehat panjang dan mahu terus bekerja seperti biasa kerana enggan menyusahkan orang lain dengan masalahnya.

“Jadual saya memang padat jadi walaupun sakit, selagi saya boleh bertahan, saya akan cuba selesaikan dahulu tanggungjawab yang sudah diamanahkan,” tegasnya lagi.

Lagu raya

Sementara itu, dalam keadaan kesihatan yang tidak begitu baik, Hael sempat juga menyiapkan sebuah lagu raya bertajuk Bersyukur Seadanya.

Mengambil langkah berani mencipta lagu raya hasil kerjasama dengan Ezra Kong, Hael tidak menafikan merasa berdebar menanti reaksi peminat kerana sedar lagu raya era baharu sukar diterima masyarakat.

“Saya beranikan diri mencipta lagu Bersyukur Seadanya kerana saya berasa tidak lengkap profil seni seorang penyanyi itu jika tidak memiliki sekurang-kurangnya sebuah lagu raya.

“Buat masa sekarang, saya mahu lihat dahulu penerimaan peminat. Jika baik, mungkin saya akan pertimbangkan menghasilkan lagu raya setiap dua tahun, siapa tahu,” guraunya lagi.

Tambahnya lagi, klip video Bersyukur Seadanya juga tidak seperti lagu-lagu raya tradisional lain yang menampakkan suasana kampung atau sesi bermaafan sebaliknya hanya dirakam dalam studio kosong dengan prop yang sangat minimal.

“Saya mahu buat kelainan seiring dengan peredaran zaman tetapi pada masa sama tidak terlalu keterlaluan. Apa yang penting muzik video itu boleh menghiburkan semua orang,” jelasnya menutup bicara.

Sumber:Kosmo

Facebook Comments