Jaga bapa sakit, wanita maut ketika tidur di dalam kereta

Wanita yang ditemukan meniggal dunia dalam sebuah kereta berkunci di kawasan parkir berhadapan Klinik Pakar, Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini, semalam didapati tertidur selepas menjaga bapanya yang sakit.

Ketua Polis Daerah Ipoh Asisten Komisioner Yahaya Hassan berkata, hasil si.asatan pihaknya mendapati ma4ngsa ketika itu  menjaga bapanya yang s4kit di wad HRPB dan dipercayai berada di dalam kereta untuk berehat tanpa membuka cermin kereta.

“K3s diklsifikasikan sebagai m4ti mengejut (SDR) sementara menunggu bedah sia4sat yang dijadualkan pada hari ini,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Yahaya berkata, semalam pihaknya telah menerima maklumat daripada pengawal keselamatan yang memaklumkan telah nampak seorang perempuan tidak sedarkan diri dan disyaki meniggal dunia di dalam sebuah kereta di parkir HRPB.

Katanya, siasatan awal mendapati mngsa ditemukan dalam keadaan terbaring di tempat duduk bahagian belakang kereta terbabit dan pihak bomba berjaya membuka pintu kereta mangsa menggunakan peralatan khas.

Semalam, Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Perak Sabarodzi Nor Ahmad berkata, mangsa berusia 20 tahun itu diberi raw4tan awal oleh pegawai perubatan di lokasi kejadian sebelum disa4hkan telah meniggal dunia.

 

 

 

 

 

Sumber:HM