“Betul, Aqish tutup instagram,” -Ibu

“Betul, Aqish (Puteri Balqis) tutup Instagram,” ujar Norashikin apabila ditanya mengenai anaknya yang dikatakan sengaja meny4haktif akaun Instagramnya.

Menurut Norashikin, Puteri Balqis kec3wa dan s3dih apabila terlalu banyak mendapat mesej di Instagram berkenaan apa yang berlaku dan apatah lagi semuanya tidak betul.

“Jadi, buat sementara waktu dia tidak mahu ada Instagram. Dia mahu f0kus pada diri sendiri dan menjual buku. Ini saja yang kami ada sekarang. Tapi, jangan pula anggap Aqish tutup Instagram sebab nak lari. Itu tidak sama sekali. Tak elok tvduh kami macam itu.

“Kami tidak ke mana-mana, masih lagi menjual buku macam biasa. Kami lebih tenang tanpa s0sial media. Jangan risau, kami sentiasa membantu mereka yang dalam kesvsahan macam kami. Setiap hari kami pergi cari orang-orang yang svsah,” katanya.

Norashikin Mohd Aziz terkiilan apabila terdapat dakw4an segelintir pihak bahawa dia mendapat svmbangan sebanyak RM100,000 daripada Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas).

“Belum habis satu, timbul pula cerita lain. Nasib baik saya menjual buku, kalau memang kerja saya minta tolong saja, inilah jadinya. Orang pasti akan mengvngkit balik”.

“Pihak yang keluarkan cerita itu berm0ifkan sengaja dan memandai-mandai. Setiap hari saya sibuk menjual dan menguruskan penghantaran buku. Berhentilah fit4h kami”, kata Norashikin. 

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Finas, Ahmad Idham Nadzri me3gaskan bahawa Finas tidak pernah memberi svmbangan banyak seperti yang didakw4. 

“Finas memang ada beri svmbangan kepada Pueri Balqis, tapi tidak dengan jumlah itu. Cuma, saya tak boleh 3dahkan berapa. Saya tak tahu pula kalau ada sumber lain. Itu saya tidak tahu,” katanya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

 

 

 

 

Sumber: HM