Majlis nikah Neelofa jadi pengaj4ran buat Raja Syahiran,Uyaina

Pengacara dan pelakon, Uyaina Arshad, 29, serta bakal suaminya,penyanyi Raja Syahiran, 28, menyed4ri sering dias4k dengan pertanyaan mengenai tarikh perkahwinan mereka namun perkara tersebut masih dalam pertimbagan kedua-dua belah pihak.

Menurut Raja Syahiran, dia bukan berd0lak-dalih untuk berumah tangga, tetapi dia dan kekasihnya mahu memastikan segala urusan dibuat dengan teliti bagi mengel4k sebarang mas4lah termasuk kec4man orang.

“Kami tak nak terburu-buru menyusun atur urusan perkahwinan ini atau hanya kerana mahu mendengar kata orang. Lagipun dengan situasi p4ndemik yang belum pulih ini, ia juga menjadi kerunsigan buat kami.

“Betul, boleh saja kahwin ringkas di pejabat agama, tapi kami ada perancagan sendiri. Nak buat majlis sekarang pun, tengoklah kebelakagan ini apa yang berlaku?

“Kalau boleh nak el4k isv sebagaimana yang terjadi dengan majlis Neelofa misalnya. Ini kerana bagi saya, perkahwinan ini sepatutnya mendapat doa yang baik-baik daripada semua pihak. Tak naklah kena kec4m,”katanya.

Selain itu, kata Syahiran, walaupun kedengaran klise, namun dia dan Uyaina percaya kedua-duanya masih perlu mengukuhkan kest4bilan ekonomi sebelum melangkah ke alam rumah tangga.

“Bukan kami tak bersedia, masing-masing dari pelbagai aspek sedia saja. Cuma, mungkin ada hikmah Perintah Kaw4lan Pergerakan (PKP) ini masih dilaksanakan dan ia membolehkan kami untuk fokus pada kerjaya dahulu.

“Jangan risau, bila betul-betul sudah ada tarikh kahwin nanti, kami akan maklumkan pada semua. Tiada istilah nak ber4hsia,”katanya.

November tahun lalu, Syahiran telah menghantar rombongan keluarga untuk merisik kekasih hatinya, Uyaina dalam sebuah majlis serba ringkas dan intim bersama keluarga terdekat.

Syahiran nek4d berbuat demikian selepas 10 bulan berkenalan dengan bekas juara Penc4rian Nona Manis 2015 itu sebelum kedua-duanya bersetuju untuk melagkah ke fasa seterusnya dalam hubungan mereka.

 

 

 

 

 

 

Sumber:Utusan