Keputusan DNA gagal yakinkan Bambang, tetap lafaz talak pada isteri hamil

K0ntroversi membabitkan bekas pemain bolasepak Selangor, Bambang Pamungkas semakin panas apabila dia memutuskan untuk menjatu-hkan talak kepada isterinya yang sedang h4mil.

Mas4lah bermula apabila Bambang mer4gui kesahihan status anaknya walaupun ujian DNA telah dilakukan dan menges4hkan anak itu adalah zuriatnya.

Atlet bola sepak Indonesia ini dikatakan menikahi Amalia Fujiawati pada tahun 2018 secara senyap-senyap sebelum menjatu-hkan talak terhadap isterinya itu pada tahun 2020 dalam keadaan isterinya itu sedang hamil anak kedua.

Pada dasarnya, pasangan tersebut telah berp-isah secara aman tetapi Amalia menda-kwa Bambang melepaskan tanggungjawabnya sebagai seorang bapa.

Bambang pernah berjanji sebelum ini akan sentiasa memberikan nafkah bulanan kepada anaknya dan juga berjumpa sebulan sekali untuk berkomunikasi secaara video call sekurang-kurangnya 2 minggu sekali.

Namun disebabkan kera-guan Bambang sendiri mengenai status anaknya itu, Amalia tekad untuk menjalankan uj1an DNA terhadap zuriatnya yang kedua itu.

Walaupun uji-an DNA tersebut membuktikan identiti anaknya itu menyamai 92.3%, pemain bola itu tetap men4fikan anak itu adalah dar4h dagingnya.

Lebih mengec3wakan, pihak makhamah telah memut-uskan bahawa status anak itu tidak cukup untuk dijadikan bukti kukuh kerana perkahwinan mereka tidak didaftarkan.

Maka permohonan penuntutan bayaran nafkah yang dibuat Amalia serta merta dit0lak.

Sekadar info, Bambang beraksi bersama Selangor selama dua musim iaitu tahun 2005 dan 2006.

Secara keseluruhan, Bambang telah menjaringkan sebanyak 42 gol dalam 63 penampilan sepanjang dua musim itu. 

 

Sumber:Titiw4gsa