Tvlar berita kem4tian Datuk Khadijah Ibrahim kerana k0mplikasi buah pinggang

T.ular sebuah artikel memberitahu bahawa penyayi lagenda Datuk Khadijah Ibrahim telah meniggal dunia kerana ma.salah k0mplikasi buah pinggang.

Khadijah atau lebih mesra memanggil dirinya ibu Khaty ketika dihubungi berkata, dia tidak terke.jut dengan berita sebegitu (menin.ggal dunia) kerana ia bukan pertama kali berlaku.

“Mereka (pemberita) tidak fikir kes.ahihan tentang berita tersebut dan terus menulisnya tanpa usul periksa. Saya rasa kelakar pun ada,” ujarnya.

Cerita penyanyi berusia 62 tahun itu lagi,oleh kerana ‘berita’ tersebut, dia telah mendapat banyak panggilan telefon serta mesej daripada rakan-rakan yang terke.jut dengan berita tentang kemat.ian dirinya.

“Tak baguslah buat berita sebegitu. Keluarga saya sendiri ada yang terkej.ut dan menagis-nagis menelefon saya.

“Berita sebegitu (kema.tian) menak.utkan mereka. Tak baik seb.arkan benda yang tidak betul. Lagi pula berita tentang kema.tian bukanlah sesuatu yang menggembirakan,” kata beliau lagi .

Pada masa sama, penyanyi yang popular menerusi lagu Ku Gembira Disampingmu itu bersyukur kerana masih ramai lagi insan-insan dan peminat yang masih menyayangi dirinya sebagai seorang penghibur.

“Alhamdulillah. Saya bersyukur kerana masih disayangi. Moga-moga berita sebegitu membuatkan lebih ramai orang mendoakan saya supaya panjang umur,” jelasnya.

Sumber:K0smo