Wanita menyesal minta maskahwin hampir RM450 ribu, dah 8 tahun suami masih bayar hutang kahwin!

Gambar sekadar hiasan

Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada guna.

Pengakuan seorang wanita yang sudah lapan tahun bergelar isteri  mengejutkan warga maya.

Mana tidaknya, dia mendedahkan bahawa suaminya masih lagi membayar hutang pinjaman mas kahwin setiap bulan meskipun mereka sudah lama mendirikan rumah tangga.

Video pengakuan wanita itu disiarkan semasa dia memandu.

Menurutnya, dia telah memerhatikan suaminya mengetepikan sebahagian besar daripada wang gaji untuk membayar hutang bulanan mas kahwin.

Hutang ini bukan sahaja miliknya, tetapi juga ibu bapanya, yang menimbulkan syak wasangka tentang tahap keterhutangan keluarganya, walaupun gaya hidup mereka kelihatan sederhana.

Pada awalnya, lelaki tersebut mengelak daripada membincangkan perkara itu kerana bimbang tindak balas daripada kedua-dua keluarga.

Bagaimanapun, dia akhirnya mendedahkan kebenaran yang menyebabkan wanita itu terkejut.

Mana tidaknya, punca hutang mas kahwin yang ketara ialah perkahwinan mereka selepas ibu bapanya meminta kira-kira RM197,121 (300,000 yuan).

Pada masa itu, wanita terbabit mencadangkan menaikkan mas kahwin kepada RM445,297 (680,000 yuan) kerana persepsinya terhadap nombor tiga sebagai malang selain beranggapan keluarga suaminya dapat membayar balik.

Kegawatan ekonomi telah melanda keluarga suaminya dengan teruk, menjadikannya mencabar untuk menaikkan jumlah yang diminta.

Ibu bapa suaminya, melihat cinta suci anak mereka kepadanya, meminjam wang daripada saudara-mara.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: mst4r