“Saya dulu pernah cakap nak rancang dan kerana itu hingga kini kami belum dapat anak”- Shah Iskandar

Diam tak diam rupanya sudah 4 tahun aktor kelahiran Singapura, Shah Iskandar  mendirikan rumahtangga dengan Siti Sarah Mohd Noor.

Bagaimanapun sehingga kini pasangan ini masih belum dikurniakan zuriat dan mereka masih terus beruusaha secara n0rmal untuk mendapatkan zuriat.

“Alhamdulillah sudah empat tahun kami berkahwin… tentang anak? Tak ada tek4nan! Mungkin siilap saya dulu pernah cakap nak rancang dan kerana lafaz itu hingga kini kami belum dapat anak.

“Jadi sesiapa yang nak kahwin tu janganlah lafaz mengenai plan anak, terima sahaja kalau ada rez3ki.

“Sekarang ini kami masih beruusaha sama seperti pasangan lain, lagipun hubuungan kami baru empat tahun, ada pasangan lagi lama dah berkahwin… saya kira ini masa untuk kami lebih memahami dan rapat,” katanya kepada mStar.

Terdahulu, Shah berkahwin dengan Siti Sarah di The Ballroom At East Coast, Singapura pada 16 Januari 2016.

Bercakap mengenai perancangan tahun baharu, pelakon drama Syurgaku Tak Sempurna ini memberitahu fokusnya kini lebih terarah pada bidang perniagaan.

“Tahun ini saya nak lebih tumpu pada bisnes sebab simpanan pun dah menipis, job lakonan pun tak macam dulu.”

“Sil@p saya zaman muda dulu tak menyimpan, jadi tahun ini kita f0kus cari duit, isteri saya f0kus dengan bisnes spa dan saya pula dengan pr0duk penjagaan untuk ibu bersalin, Embah dan Insya-Allah selepas ini kita akan buka restoran di Damansara, Selangor,” katanya.

 

Shah dan isteri mahu fokus bidang perniagaan.

Sementara itu, Shah turut berpesan kepada pelakon baharu supaya menyediakan simp@nan yang cukup demi kegunaan masa depan.

“Kepada pelakon-pelakon yang nak ceburi bidang seni ini pastikan kena ada passi0n dan kalau cepat putus asa memang tak kekal.

“Selagi stesen televisyen dan produksi mahukan bakat anda, buatlah simpanan kewangan. Lebih-lebih lagi yang belum berkahwin, simpanlah duit! 

“Banyak c0ntoh artis veteran yang mengalami masaalah kewangan, apabila dah sakiit duit pula tak cukup, simp4nan itu penting. Selain itu, jagalah penampilan, bersungguh-sungguh dalam kerja dan jangan somb0ng,” ujar Shah mengakhiri perbualan. 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: mstar