Diganggv lepas terima hadiah percuma dari peniaga dalam talian

Siapa yang pernah menonton filem Child’s Play pasti berasa tr4uma dengan patung bernyawa dikenali sebagai Chvcky yang melakukan pelbagai kejaha tan terhadap manusia.

Perkara yang sama juga dialami seorang wanita iaitu Nadie Othman selepas seorang peniaga dalam talian bermurah hati untuk memberi kepadanya hadiah berupa barangan kecantikan termasuk sebuah kepala patung yang digunakan pelajar salun untuk belajar mendadan rambut.

Nadie tidak berasa cvriga dengan pelawaan peniaga tersebut malah berasa terima kasih dan terharv  dengan niat murninya ingin menghadiahkan beberapa barangan kepadanya.

“Saya membeli barangan terpakai dalam talian daripada seorang peniaga dan kemudiannya dia menghubungi saya memberitahu ingin memberi beberapa barangan kecantikan miliknya secara percuma.

“Tidak berfikir niat di sebaliknya, saya fikir mengapa tidak,” katanya yang berasal dari Singapura.

Bagaimanapun kata Nadie, dia mula berasa hair4n apabila peniaga itu menawarkan diri untuk menghantar sendiri barangan tersebut walaupun Nadie memberitahu akan mengambilnya dalam masa beberapa hari lagi.

“Dia ingin menghantar barang itu pada malam itu juga! Tapi saya beritahu boleh serah kepada ibu mertua saya pada keesokan hari dan dia bersetuju untuk datang ke rumah.

“Saya kagum dengan kesungguhannya… Siapa sangka peniaga itu bersungguh-sungguh untuk menghantar barang percuma di depan pintu rumah,” katanya.

Namun kisah se ram Nadie bermula apabila dia mula mengalami mimpi se ram selama dua malam berturut-turut sejak barang tersebut tiba di rumahnya.

Kata Nadie, dia berasa seperti ada sesuatu yang ‘mengikvtinya’ dalam mimpi tersebut. Sebelum ini dia tidak pernah mengalami mimpi sebegitu.

“Ketika didatangi mimpi bvruk itu, saya masih belum sentuh barang berkenaan tetapi sejak ia berada dalam rumah, saya mula mengalami mimpi bvruk dan meny3ramkan,” ceritanya.

Ibu mertua pula digangggu ketika seorang diri

Tidak mengesy4ki apa-apa pada awalnya, Nadie bagaimanapun terk3jut apabila menerima mesej daripada ibu mertuanya pada pukul 1 pagi memintanya memulangkan barang tersebut kepada pemilik asalnya.

Cerita ibu mertuanya, dia sentiasa merasakan ‘kehadiran’ sesuatu di dalam rumah mereka sejak barang itu berada di rumah.

Lebih menye ramkan, ibu mertuanya merasakan seperti ada sesuatu yang memerh4tikannya setiap kali tiada orang di rumah.

“Ada satu malam, ketika ibu mertua sedang men0nton televisyen ,dia terdengar bunyi bis ing dari bilik tempat barang itu diletakkan.

“Meskipun ibu mertua cuba mengab aikan apa yang didengarnya tetapi ia semakin menjadi-jadi. Paling menak utkan ia cuma berlaku ketika ibu tinggal seorang diri di rumah.

“Selama bertahun-tahun tinggal di rumah itu, tidak pernah sekali pun ibu mertua rasa se ram dan mengalami kejadian p3lik seperti itu,” katanya.

Demam selepas buka bungkusan kepala patung dan rambut palsu sanggul

Selepas mendengar cerita ibu mertuanya, Nadie berkata, dia tergerak hati untuk membvka bungkusan yang dihantar kepadanya dan terkejvt apabila melihat sebuah kepala patung selain rambut palsu dalam bentuk sanggul di dalam kotak.

“Naik bulu roma saya… Terkejvt saya melihat barang-barang dalam bungkusan itu. Mungkin Allah ingin melindvngi saya apabila tidak dapat bertemu sendiri dengan peniaga itu, jika tidak, tak tahulah,” ceritanya.

Selepas membvka bungkusan itu, Nadie berkata, dia jatvh sa kit dan mengalami demam panas.

“Ia mungkin kebetulan tetapi saya hanya mampu berharap Allah melindvngi saya daripada individu yang mempunyai niat tidak baik itu.

“Saya k0ngsi kisah ini juga dengan harapan agar orang lain berhati-hati dengan pemberian 0rang yang tak dikenali dan benda yang dibawa masuk ke dalam rumah,” katanya.

Tidak mahu ada lagi perkara ganjil akan berlaku, Nadie membvang barangan tersebut dan sejak itu,lagi kejadian pelik yang berlaku.

 

 

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: mstar