Anak begang bapa kena tipv dengan penjual produk ,harga RM600 jadi RM8000. Rupanya ramai yang dah kena!

Seorang pengguna Facebo0k,Shanor Hijas meluahkan rasa ger4m selepas ayahnya yang berusia 70 tahun telah dit1pu oleh sebuah syarikat yang menjual produk kesih4tan di sebuah pasar raya di Wangsa Maju baru-baru ini.

Difahamkan, ayah kepada Shanor Hijas telah diperd4ya untuk membeli barangan tersebut pada harga RM8,000 sedangkan harga yang sebenar cuma RM600. Mak ai nak markup pun, agak-aqklah!

Bukan sahaja harganya terlalu mah4l, malah barang yang diterima juga tidak cukup seperti yang dijanjikan dengan al4san keh4bisan st0k.

“Abah saya kena sc4m dengan anak-anak muda ni. Dik, abah akak dah nak 70 tahun dik, sampai hati kau perkotak-katikkan abah akak dan suruh abah akak bayar air purifier dengan foot massage sampai 8k.

“Dah la foot massage tu dia tak bagi. Dia bagi 2 air purifier. Takda stok katanya!,” tulis Shanor dalam hantaran tersebut.

Bukan itu sahaja, jurujual itu turut menjanjikan pelbagai lagi barangan percuma namun, semua itu hanyalah dvsta semata-mata demi melar1skan jualan mereka.

Shanor kemudian bersama adiknya mengambil keputusan untuk berjumpa dengan jurujual tersebut.

“Akak, bab-bab ani4ya family ni, memang tak boleh sabar. Tetiba dar4h bertuukar jadi karniv0r. L4ri keluar opis, ajak adik akak, pi amek abah, bawak balik ke mall itu. Ghhrr…selamber sangat muka korang ni eh. Tak ada rasa bers4lah kat orang tua langsung.

“Akak tinggal tak t4mpar je muka kau dua orang tadi. Adik akak tu smpai kembang-kembang perut tahan m4rah tau. Kenagkan abah asyik bisik kat aku ‘sabar…bincag elok-elok’. Fuhh.. mengucap jap,” katanya.

Menurut Shanor, duit ayahnya sudah pun dipulangkan semula dan pada masa yang sama dia turut menasihati orang ramai supaya lebih berw4spada dengan modus operandi yang digunakan oleh penjual ini dalam mengabvri mata pembeli.

“Pesan kat mak abah kita naa. Depa-depa ni ada ja kat market-market, menunggu mangsa orang-orang tua cam mak abah kita. Semoga keluarga kita sentiasa di bawah lindungan-Nya,” katanya.

Sementara itu di ruangan komen, para netizen turut meluahkan kem4rahan atas insiden tersebut dan tak kurang ada juga yang berk0ngsi pengalaman yang sama seperti bapa Shanor.

Fuh, senang betul buat duit ya! 

 

 

 

Sumber: Shanor Hijas via Tganu Today