Tahun ketiga berpuasa di luar negara, Soo Wincci dimar4h teman serumah gara-gara setin minuman

Pelakon dan juga model, Dr. Soo Wincci berkogsi kejadian yang berlaku ke atas dirinya ketika berbuka puasa apabila dimarahi teman serumah gara-gara setin minuman.

Bek5s ratu cantik Malaysia 2008 yang memasuki tahun ketiga menetap di Sepanyol menghabiskan pengajiannya itu berkata, dia dim4rahi kerana mengambil minuman berkenaan tanpa kebenaran rakannya.

“Tahun 2021 merupakan tahun ketiga berpuasa di Sepanyol. Diseb4bkan Covid-19, kami dilarag keluar rumah selepas pukul 10 malam. Kebetulan waktu berbuka puasa pada minggu ini adalah pada pukul 9 malam.

“Jadi beberapa hari lalu, saya berbuka puasa pada pukul 9.30 malam dan terlvpa untuk membeli minuman. Jadi saya mengambil satu tin minuman di dapur (milik teman serumah) dan berniat akan menggantinya semula esok,” katanya.

Ujar Wincci lagi, dia tidak memberitahu teman serumahnya kerana masih belum pulang, selain kepalanya mula berasa penig kerana berpuasa dalam tempoh yang panjang.

“Bila teman serumah balik, saya cuba jelaskan tetapi dia mar4h dan menvduh saya gunakan puasa sebagai al4san (mengambil minuman tanpa izin).

Ekoran kejadian tersebut, bekas peserta Masterchef Selebriti itu terp4ksa berbuka puasa pada pukul 12 tengah malam setiap hari bagi mengel4k timbulnya sebarang mas4lah.

Sekadar info,tahun ini merupakan tahun ke-10 dia melakukan amalan berpuasa.

Ujarnya, berpuasa menjadikan dirinya lebih berdisiplin dan memperoleh banyak nikmat merangkumi pelbagai aspek dalam kehidupan seharian.

Sumber:K0smo