Telinga kanan Misha Omar tiba-tiba hilag fungsi. Ini n4sihat dari pakar

Penyanyi Misha Omar baru-baru ini memaklumkan yang telinga kanannya bermasa-lah sebaik sahaja bangun dari tidur.

“Bayangkan semua bunyi kedengaran seolah-olah dari arah belakang. Gila tak ris4u lebih-lebih lagi dalam keadaan p4ndemik Covid-19 yang tak menentu sekarang ini,” ujar pelantun lagu Sampai Bila ini.

Misha kemudian segera mendapatkan raw4tan dan n4sihat pakar peruba-tan dan dia dimaklumkan bahawa mas-alah pendengaran yang dialami sejak kelmarin itu hanya perkara biasa.

Misha atau nama sebenarnya Samihah Omar berkata sebaik sahaja mendapatkan rawa-tan di sebuah klinik, d0ktor membekalkannya dengan ub4t drop (titis) dan keadaan turut dip4ntau selama tiga hari ni.

Difahamkan Misha akan membuat rawa-tan susulan pada Isnin depan.

“Buat masa sekarang, pendengaran sama sahaja seperti awal-awal kena. Cuma rasa lebih selesa selepas gunakan ub4t titis yang diberikan,” katanya.

Pada masa sama, penyanyi yang terkenal dengan lagu Bunga-Bunga Cinta itu memberitahu, mvat naik dan perkongsian dalam Instagram tentang masa-lah diha-dapinya dibuat bukan bertujuan untuk men4kut-na4kutkan sesiapa, tetapi sebagai kesed-aran bersama.

“Macam saya sendiri mula-mula kena pun rasa pan1k. Sebelum ni memang tak pernah kena. Kepala asyik fikir adakah ini  simptom Covid-19.

“Tapi bila sudah rujuk kepada pakar perub-atan, tiada apa yang perlu dicem-askan. Apa pun jika rasa badan tidak sih4t dan ada sesuatu yang pel1k berlaku pada diri anda, segeralah bertemu dengan mereka yang lebih arif,” katanya.

 

 

 

Sumber:Kosmo