Masih dalam tempoh kuarantin, Ustaz Ebit pakai PPE lawat ayah yang sedang nazak

Pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew terkini berkogsi perkembangan kesih-atan bapanya yang kian mer0sot akibat peyakit k4nser perut.

Ebit dalam hantaran terbaharu melalui laman Faceb0ok berkata, beliau mendapat keizinan menziarahi bapanya walaupun masih dalam tempoh kuarantin.

“Pohon doakan buat ayah saya ya. D0ktor kata k4nser perut peringkat akhir. Menanti hari. K4nser sudah mere-bak semua. Semoga Allah mudahkan buat ayah saya.

“Dapat izin tengok sekali dan sekejap saja. Pakai peralatan perlindungan diri (PPE) penuh dan hasil uj1an Covid-19 negatif. Lama lagi kuarantin. Terima kasih Kementerian Kesi-hatan,” tulisnya dalam hantaran tersebut hari ini.

Ustaz Ebit turut memohon maaf kerana tidak dapat menjaga bapanya yang sedang sa-kit dan mengucapkan terima kasih kepada adik-beradiknya yang lain kerana menjaga bapa mereka.

Beliau yang baru pulang dari G4za, Pal3stin turut mengimbau pesanan bapanya yang meminta beliau meneruskan misi membantu insan dalam kesu-sahan.

“Terima kasih bapa atas segalanya. Ya Allah jika ada pahala atas sedikit kebaikan yang kulakukan. Aku hadiahkan semuanya buat bapa. Hilagkanlah sak1tnya. Janganlah bapa rasa sak1t itu. Terima kasih ya Allah,” tulisnya.

 

 

Sumber:K0smo