Shopee n4fi tutup gudang kerana Covid19

Platform e-dagang p0pular, Shopee dalam satu kenyataan men4fikan dakw4an penutupan gudangnya di Shah Alam, Selangor disebabkan ramai pekerja dijagkiti Covid-19 seperti yang tvlar di media s0sial, hari ini.

Shopee memaklumkan pihaknya menerima garis panduan tambahan mengenai prosedur operasi standard (SOP) daripada Kementerian Kesih-atan Malaysia (KKM) untuk dilaksanakan di gudang berkenaan pada 9 Julai lalu.

“Tind4kan (penutupan) itu diambil kerana gudang di Shah Alam terbabit berada di kawasan yang dikenakan Perintah Kaw-alan Pergerakan Diperket4tkan (PKPD).

Shopee sekali lagi menegaskan ia tiada kaitan dengan k3s Covid-19 yang direk0dkan di gudang berkenaan. Malah, pemer1ksaan itu juga adalah berasingan daripada pemer-iksaan dilakukan P0lis Diraja Malaysia (PDRM) pada 3 Julai lalu,” katanya.

“Shopee masih beroperasi seperti biasa dengan penghantaran dibuat oleh Shopee Express dan semua rakan penghantaran kami yang lain tidak terjej4s.

“Kelew4tan penghantaran mungkin berlaku untuk penghantaran di gudang Shah Alam sahaja, yang juga adalah sebahagian kecil daripada pesanan keseluruhan platform kami,” katanya.

Katanya, pembeli yang berdepan pesanan terjej4s juga akan menerima pemberitahuan melalui akaun Shopee mereka.

“Perkara ini juga tidak akan menjej4skan operasi platform kami secara keseluruhan dan Shopee akan terus membekalkan semua keperluan.

“Kami memohon kes4baran daripada semua pihak kerana perjuagan mel4wan p4ndemik ini adalah isu nasional dan kita harus memainkan peranan masing-masing,” katanya.

Katanya, Shopee akan terus bekerjasama dengan KKM dan semua pihak berkuasa berkaitan.

 

 

Sumber:HM