Gara-gara berat badan naik mendadak, Ummi Nazeera pernah alami kemurungan, tekad pindah rumah Ibu

Berat badan naik mendadak menjadi punca pelakon Ummi Nazeera mengal-ami tek-anan perasaan yang teruk sewaktu hamil anak kedua.

Ummi atau nama lengkapnya Ummi Nazeera Nur Hidayah Zainal Abidin, 31, berkata, perubahan bentuk badannya secara mendadak itu menyebabkan dia berasa sangat terte-kan sehingga mengalami kemur-ungan.

Jelas pelakon Bisik pada Langit ini, sebelum mengandung berat badannya cuma sekitar 54kg, namun naik sehigga 78 kg membuatkan dia menjadi mur-ung dan sedih.

“Saya banyak menangis seorang diri dan tertanya-tanya pun-ca badan saya mengalami perubahan begitu mendadak.

“Sehingga doktor tegur kerana berat badan saya naik secara berlebihan,” katanya.

De-dah Ummi lagi, punca lain yang menyebabkan dia mengalami tek-anan perasaan mungkin disebabkan dia mengalami penda-rahan serivs ketika di awal keh4milan.

“Pada awal keh-amilan iaitu sekitar Januari lalu, saya alami pendar-ahan. Bila terjadi penda-rahan, saya tidak boleh banyak bergerak. Saya perlu berbaring di atas katil (bed rest) selama beberapa bulan sehingga kandungannya betul-betul kuat.

“Suami pula ketika itu terlalu sibuk kerana bertugas sebagai petugas barisan hadapan (doktor). Keluar awal, balik lewat, jadi saya tidak ada sokongan moral ketika itu menjadikan saya berasa lebih terte-kan,” jelas pelakon ini lagi

Bagaimanapun, Ummi berkata dia tidak pernah menyal-ahkan suaminya kerana faham tugas lelaki itu sebagai seorang doktor lebih-lebih lagi dalam situasi menangani penu-laran wab4k Covid-19.

Bagi mengelak keadaannya menjadi bertambah bu-ruk, Ummi meminta izin suaminya untuk berpindah buat sementara waktu dengan tinggal di rumah ibunya di Ampang, Selangor.

“Saya minta izin untuk tinggal di rumah ibu buat sementara waktu. Suami faham dan dia ikut sekali duduk bersama ibu sehingga saya bersal-in dan habis berpantang,” katanya.

Sekadar info, Ummi mendirikan rumah tangga dengan seorang doktor, Mohd. Izzar Anwari Abdul Khani pada 23 Julai 2017 dan dikurniakan dua cahaya mata perempuan iaitu Ayra Aneesah, 3, dan Aysha Arsylia, lima bulan.

Sumber:K0smo