“Arwah kata caranya senang sahaja”- Asmidar

Mugkin ramai yang tidak mengetahui bahawa penyanyi Asmidar pernah bertanding di atas satu pentas yang sama dalam Bintang RTM 2001,bersama Allahyarham Siti Sarah.

Asmidar yang ditemui di Minggu Fesyen Kuala Lumpur 2021 (KLFW2021) baru-baru ini berkata, walaupun ‘dil4hirkan’ melalui program yang sama, dia meg4kui arwah sahabat nya itu lebih bersinar dan berjaya sebgai seorang anak seni.

Oleh kerana itu, Asmidar berkata dia pernah meminta nasihat dan tips daripada Siti Sarah bagaimana cara untuk menjadi seorang penyanyi yang berjaya.

“Saya melu.ahkan rasa hati kepada Siti Sarah bahawa saya juga ingin berjaya sepertinya dan meminta dia mengajar saya cara menjadi seorang penyanyi berjaya.

“Aku nak berjaya macam kau Sarah. Nak sangat. Tolong ajar aku,” kata Asmidar mengi.mbas kembali sor0tan perbualannya dengan pelantun lagu Kesetiaan itu sekitar tahun 2019.

Ujar Asmidar atau nama lengkapnya Norhasmidar Ahmad, 35, penyanyi itu memberikan satu tips yang boleh diam.alkan jika ingin berjaya.

Perkogsian arwah bukan sahaja boleh digunakan untuk karier, malah juga dalam kehidupan.

“Arwah kata caranya senang sahaja. Banyakkan bersedekah. Insya-Allah, segalanya akan dipermudahkan,” ujar Asmidar.

Selain dari pernah bertanding di pentas Bintang RTM 2001, Asmidar dan Allahyarham Siti Sarah juga pernah terbang ke Los Angeles, Amerika Syarikat mewakili negara di pertandingan World Championship of Performing Arts pada 2009.

Terdahulu, negara dike.jutkan dengan berita kem.atian Siti Sarah, 37, pada 9 Ogos lalu di Pusat Peru.batan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) Kuala Lumpur kerana jagkitan Covid-19.

Ketika itu penyayi kesayangan ramai itu sedang h4mil 8 bulan, anak keempatnya hasil perkogsian hidup bersama pelawak Shuib.

 

 

 

Sumber:K0smo