Daphne Iking dikec4m gara-gara Thermomix

“Ingat semua orang mampu beli Thermomix ke?

“Kau ingat kau pakai Thermomix, roti tu sedap ke?”

“Sesetengah orang berg4ntung kepada roti sebagai makanan harian kot” .

Itu antara ciapan yang ditiggalkan pengguna Twitter yang bera.ng  dengan tind.akan pengacara p0pular,Daphne Iking mencadangkan menggunakan Thermomix untuk membuat roti sendiri gara-gara kena.ikan harga roti Gardenia yang bermula Disember seperti yang disuarakan olehnya di Instagram.

Harga pasaran Thermomix yang mencecah lebih RM6000 seunit menjadikan ia dilabel “perkakas premium” yang kurang dimiliki rakyat negara ini memandangkan masih ada yang bergelut dengan status kewangan yang tidak menentu.

Daphne atau nama lengkapnya, Daphne Eleanor M Ikin bagaimanapun sedia maklum dengan segala cer.caan dan keca.man yang diterimanya itu.

“Saya baca k0men-k0men dan sedang memahami apa yang diperkatakan. Terima kasih kerana ‘tag’ saya.

“Satu benda yang saya nak jelaskan adalah saya tidaklah kaya-raya tetapi bersyukur kerana punya karier yang mampu bayar bil dan sediakan makanan atas meja. Saya tidak berniat menyak1ti perasaan orang lain,” ciapnya menerusi Twitter.

Daphne, 43, mem.uat naik ciapan berkenaan bagi menjawab t0hmahan segelintir pihak yang mendak.wa dirinya sebagai tidak menghormati dan kurang sensitif terhadap golongan kurang berkemampuan.

Umum tahu, kenaikan barang makanan yang menjadi kegemaran harian tersebut dikatakan sedikit memberi k3san kepada kebanyakan rakyat kurang berkemampuan.

Terdahulu, Daphne berkongsi sekeping foto dalam Instagram yang memberi saranan kepada orang ramai mula belajar buat roti sendiri berikutan penigkatan harga roti jenama Gardenia menjelang Disember.

Sebelum ini Kosmo! Online melap0rkan Syarikat Gardenia Bakeries KL Sdn. Bhd. (GBKL) tiada pilihan kecuali menaikkan harga beberapa produk terpilih berikutan kenaikan k0s bahan dan penghasilan yang melang.kaui kawa-lan

Antara pr0duk yang terlibat ialah seperti Gardenia Squiggles, Funky Strawberry, Choco Malto, Gardenia Delicia Soft Roll dan Butter Toffee.

 

 

Sumber:K0smo