Niat mahu nampak gah akhirnya jadi beban, Saharul Ridzwan ‘letgo’ Mercedes Benz

Akibat termakan pujukan rakan selain mahu kelihatan hebat sebagai usahawan, pelakon Saharul Ridzwan memberitahu kereta jenama mewah Mercedes Benz yang dibelinya pada 2018 kini bertukar menjadi beban.

Saharul atau Mohd Saharul Ridzwan Hashim, 35, tanpa berselindung memberitahu ketika itu dia menyangka memandu kenderaan mewah dapat menjadi lambang kemegahan dan ternyata ia merupakan kesilapan besar.

“Kereta ini memang jarang bergerak dan saya gunakan untuk ke lokasi penggambaran. (Sekarang) kereta ini parking di rumah ibu dan dia minta saya menjualnya.

“Saya beli pada tahun 2018, masa itu terpengaruh dengan rakan sebab katanya nampak gah bagi orang berniaga. Tapi akhirnya ia menjadi beban kepada saya.

“Lagipun sekarang saya sudah ada tiga orang anak, tak muat nak masuk ke dalam kereta dua pintu ini,” katanya.

Saharul berkongsi perkara itu dalam satu video yang dimuat naik di laman Instagram miliknya.

Disebabkan kereta itu jarang digunakan, Saharul memberitahu dia mahu menjual kereta tersebut pada harga RM84,000 bagi melunaskan baki pinjaman bank yang dibuat sebelum ini.

Menerusi video yang dimuat naik, Saharul turut menunjukkan keadaan kereta tersebut yang masih dalam keadaan baik.

“Saya ambil pinjaman penuh RM200,000 dan bayar setiap bulan. Dah bayar RM145,000 tapi kereta tak pakai pun. Jadi saya jual hanya untuk selesaikan baki hutang bank sahaja.

 

Saharul harap ada pembeli supaya tidak lagi terbeban hutang.

“Ada yang persoalkan saya jual kereta ini sehingga kata kononnya saya ‘pusing’ meter. Saya tak tahu pun macam mana nak buat begitu. Enjin masih baik dan tidak pernah kemalangan,” ujarnya.

Sementara itu, Saharul menasihatkan orang ramai agar tidak mengikut jejaknya yang membeli sesuatu hanya untuk mempamerkan kemewahan.

“Jika tiada yang mahu beli saya akan terus bayar bank.

“Kalau beli untuk kita nak nampak gah ataupun nak dapatkan perhatian daripada orang, elakkan sebab benda ia akan jadi beban pada kita,” jelasnya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: mst4r