Pilih kurus untuk sihat, Dina tekad capai misi tanpa buat pemb3dahan

Menginjak umur 35 tahun, penyanyi dan penyampai radio, Dina Nadzir berazam sempena tahun 2020 untuk memberi f0kus kepada kesihaatan secara menyeluruh, bukan sahaja em0si dan spiritval, malah sudah sampai masanya dia memfakt0rkan perubahan fizikal juga.

Setelah berjaya menurinkan berat badan sebanyak  6 kilogram dalam masa 4 minggu, dia mengakui sangat teruja kerana pergerakkannya tidak lagi terb4tas dan dia tidak lagi mengalami sakiit kaki seperti dahulu.

“Saya masih Dina yang dulu. I am still comf0rtable in my own skin. Tapi sudah tiba masanya Dina cuba untuk menguruuskan badan, bukan semata-mata untuk cantik, tetapi lebih kepada k3sihatan dalaman.

Seperti yang kita tahu, kalau b3rat badan kita berl3bihan, sangat senang untuk jatvh saakit.

“Alhamdulillah, saya gembira kerana sekarang saya tahu cara yang betul untuk melangsingkan badan tanpa perlu svrgeri! Bukan sahaja kita perlu memastikan peng4mbilan makanan yang sihat tetapi kuantiti juga perlu dij4ga.

 

“Dahulu saya memang pemakan t3gar segala jenis ‘jajan’ atau junk food. Tam Tam dan Pringles adalah kegemaran saya. Walaupun svkar pada mulanya, tapi selepas sebulan…saya rasa Hey, I can do this!

“Sekarang bukan sahaja saya priihatin tentang apa yang saya makan, malah rakan-rakan sekeliling juga meny0kong dan mengambil b3rat dengan inisiatif saya untuk melangsingkan badan dan kekal sihat.

“Kalau ada yang nampak saya ambil minuman manis atau makanan berlemak, mereka akan tegur saya dan sama-sama mengingatkan,” ujar Dina

Sekadar info, Dina merupakan naib juara di musim pertama Malaysian Idol pada 2004 dan kini bertugas sebagai seorang penyampai radio bersama Era FM.

Antara azam tahun baru Dina adalah untuk kmbali mew4rnai persada seni suara tanah air setelah lama ‘berehat’. Tak sabarnya! All the best Dina!

Kredit Foto: Instagram @dinanadzir

 

 

Sumber:Xtra