Sudah setahun berc3rai, Elly Ariffin begang masih dikaitkan dengan bekas suami

Pelakon, pengacara dan selebriti media s0sial, Elly Ariffin, 32, mengaku walaupun sudah setahun bercer-ai dengan bekas suaminya sehingga kini masih ramai yang keliru dengan status sebenar dirinya.

Kembali solo selepas berce-rai dengan pelawak, Jiggy pada 30 Januari tahun lalu, Elly tidak menyangka sikapnya tidak terlalu mencanang perkara peribadi telah menyebabkan berlakunya salah faham ramai yang menganggap dia masih lagi memegang status isteri orang.

“Saya bukan lagi isteri orang dan perkara ini sudah dinyatakan sejak setahun lalu. Barangkali ketika percer-aian itu terjadi, ramai yang sedang pa nik dengan Covid-19 dan negara pula sedang menerima perubahan tempoh Perintah Kawa-lan Perger akan (PKP).

Elly berkata demikian ketika selepas dia dilihat memuat naik kenyataan dan gambar-gambar berita berkaitan percera-iannya dengan pelawak tersebut untuk membuat penjelasan lain.

Menurut bekas pengacara HLive, Astro ini, dia merasa hairan apabila ada yang mempertikaikan dirinya berkawan dengan mana-mana lelaki lain termasuk dituduh dan ditegur berkali-kali oleh warganet kerana gagal menjaga hadnya sebagai isteri orang.

“Kenapa nak ma rah-ma rah? Saya sudah lama berc3rai dan tidak salah pun berkawan dengan orang lain. Perkara ini sudah sering dijawab oleh saya apabila ada yang bertanya, tetapi masih juga ada yang keliru.

“Lama-lama timbul juga rasa bengang sebab perkara yang sama ditanya berulang-ulang. Saya harap selepas ini tidak ada lagi yang membangkitkan isu ini,”katanya.

Dalam pada itu, Elly mengaku dia selesa berkawan dengan sesiapa sahaja dan belum ada lelaki istimewa yang menemani hidupnya kini.

Elly dan Jiggy mendirikan rumah tangga pada 9 November 2016 selepas empat tahun bercinta.

Sepanjang hidup sebagai suami isteri, pasangan ini tidak dikurniakan cahaya mata, namun Elly pernah mengalami kegugu ran pada September 2019.

 

 

 

 

 

 

 

Sumber:Utusan