“Badan saya kaku lihat keadaan suami yang sudah tidak sempurna”- Isteri s4hkan identiti mangsa kereta meletvp

Isteri kepada magsa kereta meletup, memaklumkan anak keduanya terus ke l0kasi kejadian apabila megtahui sebuah kereta Iswara Aeroback terlibat dalam kemalagan ng3ri kerana risau ia milik keluarga mereka.

Menurut Faridah Hussin lagi,anaknya itu kemudian pulang dan dengan yakin beritahu bahawa ia bukan kereta milik arw4h namun anak sulung magsa, Wan Nur Hidayah, 22, sekali lagi ke lokasi sebelum menges4hkan ia adalah kenderaan ayahnya memandangkan dia lebih biasa dengannya.

Faridah yang masih dalam keadaan terkejut, memberitahu kali terakhir berjumpa suami pada 4 petang ketika magsa menghantarnya ke rumah saudaranya di Kampung Tanjung Chat di sini, dan berlalu pergi tanpa sebarang perlakuan yang mencur1gakan.

“Sebaik diberitahu, ia (kejadian itu) membabitkan suami, saya terus ke lokasi kejadian dan badan saya bagaikan kaku seketika apabila dia dalam keadaan yang sudah tidak sempurna susulan letu pan terbabit.

 

“Hanya tuhan yang tahu betapa luluhnya hati saya. Kami sekeluarga tidak berganjak ke tempat lain dan hanya berkumpul di lokasi kejadian sehingga jen4zah suami dibawa ke hospital sambil membaca ayat suci al-Quran sebagai satu-satunya cara untuk tenangkan kami.

“Sekarang kami serah sahaja kepada pihak berkuasa untuk menjalankan tugas mereka dan Insya-Allah…jenazah akan dikebumikan di Tanah Perkvburan Islam Kampung Sireh selepas semua urusan selesai,” katanya lagi.

Faridah berkata, sudah menjadi rutin suaminya berulang-alik di jalan berkenaan dari Kampung Sireh ke Kampung Kota di sini, memandangkan kami akan berpindah ke rumah baharu tidak lama lagi.

“Bagaimanapun, keteruj4aan untuk pindah ke rumah baharu kini sudah tiada dengan apa yang terjadi hari ini, saya reda namun pasti mengambil masa untuk membiasakan diri tanpa dia di sisi.

“Insya-Allah, saya cuba kuatkan diri bersama tiga anak berusia 19 hingga 22 tahun,” katanya.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: w0wberita