“Saya masih lagi nak bermain-main dengan anak-anak. Doakan saya”- Elyana

Penyanyi popular, Elyana mended4hkan beratnya kini hanya 35 kilogram sahaja susulan menjalani rawa-tan k4nser selama ini.

Perkara tersebut telah dimaklumkan sendiri oleh Elyana menerusi perkogsian di Insta Story miliknya.

Menurut pelantun lagu Kalis Rindu itu, dalam perkembangan terbarunya kini, dia terp4ksa menggagahkan diri untuk menjalani rawa-tan radi0terapi kerana berasa sangat lemah sejak beberapa hari lalu.

“Saya terpaksa kuatkan diri untuk melakukan rawa-tan radioterapi kerana berasa sangat lemah dan sangat penat sejak beberapa hari lalu.

“Bayangkan untuk membalikkan badan ketika tidur pun saya tidak larat sebab penat, apatah lagi untuk berdiri lama,” ujarnya.

Menurut Elyana, dia akan menjalani raw-atan radi0terapi sebanyak 10 sesi dan berharap segalanya berjalan dengan lancar.

“Saya tidak mahu melakukan kim0terapi kerana rawa-tan itu akan membuatkan saya menjadi bertambah sak1t dan lemah.

“Doktor pun tahu saya tidak mahu melakukannya (kim0terapi),” jelasnya.

Tambah Elyana, dia juga menguatkan diri untuk melakukan radi0terapi demi memikirkan kedua-dua orang anaknya yang masih kecil.

“Saya masih lagi nak bermain-main dengan mereka (anak-anak). Saya tak mahu terbaring sahaja. Jadi saya ambil keputusan untuk melakukan radi0terapi.

“Mudah-mudahan selepas melakukan raw-atan ini (radi0terapi), saya masih lagi ada masa untuk bersama dengan mereka,” katanya.

Malam tadi, Elyana turut berkogsi bahawa dia telah menerima dua beg dar4h untuk dimasukkan ke dalam badannya yang memakan masa selama enam jam.

Ibu kepada Cinta Sumayyah, 9, dan Cahaya Ramadhani, 1, itu turut memberitahu bahawa berat badannya kini hanya sekitar 35 kilogram sahaja.

“Sekarang saya tengah masukkan d4rah. Ini baru first bag dar4h dan saya kena masukkan dua bag. Satu bag sekitar tiga jam. Kemudian, akan disambug dengan susu kerana saya tak cukup berat. Berat saya kini sekitar 35 kilogram.

“Saya berharap segalanya berjalan dengan lancar dan saya cepat sembuh. Doakan saya dan saya turut akan mendoakan kesejahteraan anda,” ujar Elyana.

Terdahulu, Elyana menges4hkan peyakit k4nser limfoma yang dihidapinya sejak hampir 10 tahun lalu kini hampir memasuki tahap lima.

K4nser tersebut turut menyerag dan merebak ke beberapa organ badannya seperti rahim, hati dan pangkal paha.

 

 

 

Sumber: K0smo