“Sekarang dah 90 peratus”- Elyana

Tiada apa yang lebih menggembirakan buat penyanyi dan pelakon Elyana apabila setelah selesai menjalani 10 kali rawa-tan radi0terapi, dia kini sudah boleh bernafas dengan lebih baik.

Walaupun terdapat kesan sampingan yang lain, Elyana berkata, dia kini berasa lebih sihat dari sebelum nya.

“Alhamdulillah, sekarang boleh bernafas dengan baik. Kalau dulu 40 peratus, sekarang sudah 90 peratus. Tidak ada ses4k nafas. Selera makan juga bertambah, cuma saya perlu kaw-al.

“Memang kesan radi0terapi ini beberapa kali buat baru ada. Cuma mula-mula rasa okey, tetapi sejak beberapa hari ini saya seperti ada masa-lah. Jadi saya cepatkan janji temu dengan d0ktor untuk periksa,” katanya lagi.

Elyana sebelum ini menggemp4rkan dunia seni tanah air apabila tiba-tiba mengummkan dia telah lama menderit4 k4nser limfoma dan sel pembunvh itu telah mereb4k ke rahim, hati dan pangkal paha.

Peningkatan k3s Covid-19 yang bertambah serius dari hari demi hari telah menjadikan dirinya paran0id hingga dia takut keluar rumah.

Dalam pada itu, Elyana juga menitipkan rasa syukur dan berterima kasih kepada semua peminat yang mendoakan kesembuhan dan kesiha-tannya sepanjang dia menjalani rawa-tan radi0terapi.

Sumber:UM