Pemergian Siti Sarah dapat liputan media antarabangsa

Berita pemergian penyanyi terkenal, Siti Sarah Raissuddin bukan sahaja mendapat liputan meluas media negara ini, malah turut mendapat perhatian pihak media antarabangsa.

Percaya atau tidak,kisah menyayat hati artis versatil itu turut disiarkan di portal media terkenal dunia di United Kingdom iaitu BBC News.

Lap0ran tersebut disiarkan menerusi berita bertajuk ‘Malaysian singer di.es of Covid, day after giving birth’ (Penyanyi Malaysia meniggal dunia akibat Covid selepas mela-hirkan anak).

Rata-rata pengguna media s0sial tersentuh dengan peng0rbanan arwah sebagai ibu dan menganggap ia sebagai satu berita yang memi.lukan ketika seluruh dunia sedang berpe.rang dengan virvs mavt itu.

Pada masa sama, mereka turut menitipkan ucapan takziah dan sim.pati ke atas keluarga Siti Sarah di Facebook rasmi portal itu.

“Ini adalah berita yang menye.dihkan untuk wanita ini serta keluarganya. Rasa sim.pati yang begitu mendalam daripada saya buat mereka dalam menem.puh detik penuh dug.aan ini,” tulis seorang pengguna.

“Tra.gik, tetapi ibu meng0rbankan hidupnya supaya bayinya boleh hidup. Inilah kasih sayang ibu, semoga anda tenang di sana,” tulis salah seorang lagi pengguna.

Selain BBC, khabar du.ka itu turut dilap0rkan News portal CNA Lifestyle Asia dan Liputan.6 dari negara jiran Indonesia.

Siti Sarah,36, yang juga isteri kepada pelawak dan usahawan, Shuib meniggal dunia di Pusat Perub-atan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) kira-kira pukul 5.13 pada pagi Isnin lalu.

Sebelum itu, penyanyi lagu Kesetiaan yang h4mil lapan bulan itu terpaksa melalui pr0ses pembe-dahan bagi mengeluarkan bayi dalam kandungan bagi mengel-akkan keadaan menjadi lebih ber1sik0.

 

 

 

 

Sumber:K0sm0