Tulang punggung retak, Roy masih terlantar sejak 3 minggu lepas

Penyanyi Roy, 57, masih terlantar dan belum boleh bangun selepas dimasukkan ke sebuah pusat perub.atan di sini, sejak lebih tiga minggu lalu.

Isterinya Haslinda Abdul Rahman,56, berkata suaminya memerlukan masa beberapa minggu lagi untuk pulih daripada kecede.raan yang dialami.

“Dia masih lagi dita.han di KPJ Tawakal Kuala Lumpur bahagian rehabilitasi. Roy masih tak boleh bangun. Kaki kiri dan tangan kiri tak boleh bergerak sebab tulang punggung ret.ak dan tangan pa.tah.

“Keadaannya sedar dan boleh bercakap. Cuma d0ktor cakap ia akan mengambil masa tiga hingga enam bulan untuk pulih,” katanya.

Pelantun lagu Ratnaku itu kini terlantar di h0spital sejak tiga minggu lalu kerana terjatuh ketika hendak mengambil wuduk.

Penyanyi itu dikhabarkan sudah hampir tiga minggu berada di w4d kerana mengalami ret.ak di antara sambungan tulang pinggul. Sambungan tulang bahunya turut ret.ak dan terkehel.

Sekitar Januari lalu, Roy pernah dimasukkan ke H0spital Sungai Buloh kerana dijagkiti Covid-19 tahap empat.

Selepas seminggu menjalani rawa.tan, dia kembali sembuh dan kemudian meneruskan kerjaya rutinnya sebagai ‘buskers’ di sebuah pusat beli-belah di Setiawangsa, di sini.

Sumber:HM