Norjuma lesap,waran tangkap gagal diserah

Usaha untuk menahan bekas pengacara Nona dan usahawan selebriti, Norjuma Habib Mohamed yang dikenakan waran tangkap oleh Mahk-amah menemui jalan buntu selepas dia tiada di kediamannya hari ini.

Peguam bagi pihak Fame Up Entertainment, Muhammad Hassanuddin Roslan berkata, Norjuma g-agal ditagkap pada hari ini selepas mah-kamah mengeluarkan waran tangkap, memandangkan Norjuma tidak dikesan di kedua-dua alamat kediamannya.

“Kami akan menunggu tarikh tangkapan selanjutnya daripada Mahk-amah berkenaan tindakan susulan selepas Norjuma g4gal ditemui untuk tangkapan dan dibawa ke mahka-mah,” katanya.

Terdahulu, Muhammad Hassanuddin bersama pegawai Mahk-amah dan P0lis Diraja Malaysia (PDRM) hadir ke alamat kediaman Norjuma di Kuala Lumpur pada 11 pagi.

Sementara itu, di satu lagi alamat kediaman Norjuma, hanya ahli keluarganya yang berada di rumah dan mereka bekerjasama dengan membenarkan pegawai Mah-kamah dan PDRM masuk ke dalam rumah untuk membuat pemeriksaan.

Norjuma dikenakan waran tangkap oleh Hakim Mah-kamah Sesyen Kuala Lumpur, Yasmin Abdul Razak berikutan kega-galan usahawan itu memberi kerjasama untuk hadir ke mahka-mah dan juga kerana menghi-na mah-kamah atas keingkaran mematuhi Penghakiman Mah-kamah.

Untuk rekod, Fame Up Entertainment memfailkan dua sa-man fitn4h terhadap Norjuma sejak 2019 dan 2020 berkaitan penyebaran fit-nah usahawan itu pada syarikat berkenaan sekitar 2018 hingga 2020.

Sumber:HM