Pernah jadi penulis buku, mengagumi Ally Iskandar ,ini antara 10 fakta menarik mengenai Zalina Azman

Sebelum munculnya selebriti yang lahir dari rancangan re4liti tv, dunia penyiaran pernah ‘diserikan’ dengan ramai pers0naliti yang bukan sahaja cantik tapi juga berbakat.

Sebut sahaja Wan Zaleha Radzi, Nurfarahin Jamsari, Zakiah Anas, Normala Samsudin tidak kurang juga hebatnya dengan Zalina Azman. 

Walaupun kini majoriti personaliti ini sudah bersara dari dunia penyiaran , kisah mereka masih menjadi sor0tan dan tumpuan peminat tempatan. 

Namun yang terkini, negara dikeju-tkan dengan berita kehilagan salah seorang bekas pers0naliti TV3 ini, iaitu Zalina Azman yang masih belum berjaya dijejaki sejak dari November lalu. 

Bagi generasi baru yang belum mengenali Zalina Azman, berikut kami sertakan 10 fakta menarik mengenai beliau:-

1) Memulakan tugas di stesen penyiaran swasta TV3 sejak tahun 1990.

2) Melanjutkan pengajian di dalam peringkat Sarjana Kewa-rtawanan selama setahun di London pada tahun 2002.

3) Tidak banyak hal perib4di Zalina diketahui umum selain dari pernah mendirikan rumahtangga bersama seorang pengarah syarikat, Colin Johan Robertson pada tahun 2003 dan kemudiannya dengan Datuk Anuar Adam, pemilik syarikat Maxcorp Media Sdn. Bhd.

4)Merupakan ibu kepada Mikhail Norman, 33 dan Anzarryn, 17.

5) Pernah mendapat jolokan ‘h0s wanita paling glam0ur’

6) Kerana kefasihannya berbahasa Inggeris, Zalina pernah diberi kepercayaan untuk menemubual bekas Presiden Afrika Selatan, Nels0n Mandela serta beberapa selebriti terkenal antarabangsa seperti Beyonce Knowles, dan Britney Spears.

7) Mula menulis buku pada tahun 2005,iaitu selepas bersara dari dunia penyiaran, antaranya Mystical Mangla dan V For Vintage.

8) Selain Buletin Utama dan Money Matters, Zalina juga pernah menjadi hos untuk Anugerah Juara Lagu tahun 2000-2001.

9) Amat mengagumi bakat pengacara Ally Iskandar dan Fara Fauzana. Ally di kacamata Zalina seorang yang mampu mengendalikan pr0gram yang berbentuk serius atau santai manakala Fara Fauzana pula disifatkan seorang pengacara yang ‘berwarna-warni’.

10) Zalina dikatakan mula berhijab sekitar tahun 2012.

 

 

 

Sumber:mst4r