Perangai Buruk Shah Rukh Khan Buatkan Dia Dibenci Satu Kampung Satu Masa Dulu

Masa kecil memang akan selalu sangat menjadi perkara yang tak boleh lupa dalam hidup kita. Kita semua tentu pernah nakal dan memiliki tabiat buruk semasa kecil. Walaupun saat itu kita seronok dengan tabiat ini, namun tabiat buruk ini berpunca dari sikap belum matang kerana usia masih kecil. 

Tak terkecuali aktor paling popular di Bollywood, Shah Rukh Khan. Diambil dari laman Bollyworm, Shah Rukh Khan adalah anak yang sangat nakal di masa kecilnya. Lihat apa saja kenakalan raja Bollywood ini ketika masih kecil.

 

1. Meminjam Wang Demi Beli Komik

 

Seperti kebanyakan budak lelaki lain, dia sangat suka baca komik dan bahkan rela meminjam wang dari teman hingga keluarga demi membeli barang kesukaannya itu.

 

“Aku ingat pernah meminjam wang dari teman dan ahli keluarga untuk membeli komik Lotpot kegemaran dan gembira melihat karakter-karakter itu muncul kembali.

 

Aku benar-benar sangat menyukai mereka. Sebenarnya, aku sangat suka kartun bahkan setelah seharian lelah bekerja, aku pulang ke rumah dan menonton kartun yang dirakam sebelum tidur,” katanya.

 

2. Suka Curi Bil-bil Rumah Orang Lain

 

Selain meminjam wang dari teman dan keluarga untuk membeli komik, ternyata Shah Rukh Khansemasa kecil juga sangat dibenci. Dia suka membunyikan bil-bil di pintu rumah jirannya.

 

 

“Aku tidak tahu apa yang dilakukan ketika kecil. Tapi tolong jangan mengecam jika aku mengatakan hal ini. Ketika aku masih tinggal di rumah pangsa, ada dua hal buruk yang sering aku lakukan.

 

Pertama, aku sering membunyikan surat atau bil rumah seseorang kemudian aku lari,” ungkap suami dari Gauri ini.

 

3. Meletupkan Kotak Surat Rumah Jiran.

 

 

Yang satu ini paling nakal di antara lainnya dan jangan ditiru ya. Aktor berusia 52 tahun ini ketika masih kecil kerap memasukkan mercun ke dalam kotak surat rumah jirannya.

 

“Hal kedua yang aku dan teman-temanku lakukan adalah meletupkan kotak surat orang dengan memasukkan mercun ke dalam kotak surat jiranku. Aku masih ingat, dulu kami hidup di tingkat tiga dan ada satu anak perempuan yang sangat popular dan tinggal di tingkat empat rumah pangsa yang sama.

 

Jadi pernah suatu ketika aku meletupkan kotak surat rumahnya. Dan setelah itu ibunya marah kepada ayahku,” kenang Shah Rukh Khan.

 

Sumber: Hangat.com

 

Sumber