Ara Johari Dikecam Buat Cabaran Mengarut Hingga Membaha yakan Kesihatan

Cabaran makan mee pedas bersama durian yang dilakukan Ara Johari menerusi perkongsian di Instagram mendapat lebih banyak kecaman netizen.

Malah ada yang membayangkan aksi yang dikatakan mengundang bahaya ini sepatutnya tidak dikongsi oleh seseorang selebriti yang punya pengaruh besar seperi bekas pelajar Akademi Fantasia itu.

Gelagat penyanyi Bunga ini menyahut cabaran makan mee pedas bersama durian cukup menyeksa jiwa raga.

Malah Ara dilihat awalnya rasa loya lalu muntah dan footage ambulan di akhir video turut mengundang pertanyaan pengikutnya di laman sosial.

Turut terlibat melakukan cabaran berkenaan ialah beberapa kenalannya.

“Ramai yang care, ramai yang tanya ara kenape masa buat challenge dengan @zarolzarif@amri_aziz @ecahdaud@cikidot_channel .
If you guys nak tahu, boleh tunggu isnin malam okay,” tulisnya.

Rakan selebriti, Nabila Huda menerusi ruang komen misalnya turut bertanya penyanyi ini dan menyarankan agar tidak melakukan cabaran ‘bodoh’ yang boleh ancam nyawa sendiri.

“Eh gila laa!! siapa lah Yang bodoh mula kan buat challenge makan spicy noodles dgn durian?!!!

“Stop lah buat benda bodoh macam ni..durian dah la panas!kalau mati macamana..?Malaysia,Tolong lahhh! ada banyak lagi benda lain boleh explore selain dari buat benda Yang boleh bawak padah ni..ya allah…kan Aku dh bebel macam mak2,” tegas Nabila.

Ara bagaimanapun menjawab komen tersebut dan turut menasihatkan agar tindakannya tidak menjadi ikutan ramai.

Alhamdulillah , everything’s fine . Ara harap takde yg follow challenge ni . Sebab sangat tidak sesuai untuk semua orang . Thanks abil sebab jadi mak mak,” balasnya.

Antara lain komen netizen

Fikir sebelum bertindak. Diharap cabaran ini tidak menjadi ikutan ramai. Kalau nak tahu lanjut apa yang berlaku, kenalah tunggu minggu depan bak kata Ara!

 

Foto : Instagram Ara Johari

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: MH

Facebook Comments