Pasangan Down Syndrome pertama UK raikan Ulangtahun Perkahwinan Yang ke 24 tahun!

Apabila Maryanne dan Tommy Pilling memilih untuk berkahwin, ramai yang beranggapan hubungan itu tidak akan bertahan lama.

Bagaimanpun, pasangan sindrom Down pertama yang berkahwin di United Kingdom ini berjaya mengatasi semua kritikan dan membuktikan cinta mereka masih utuh walaupun setelah 24 tahun berkahwin!

Setiap hari selama hampir tiga dekad, Maryanne dan Tommy telah berkongsi cinta, ketawa, dansuka duka hidup seperti yang dilaporkan oleh Mirror.

Cerita cinta mereka bermula pada tahun 1991 apabila mereka bertemu di sebuah Daily Centre.

Setelah berkenalan selama kira-kira 18 bulan, Tommy akhirnya bertekad untuk menjadikan Maryanne suri hati hidupnya.

Selepas mendapat restu dari ibunya,Tommy mendapatkan sebuah cincin mainan dari mesin penjual dan terus melamar Maryanne.

“Saya terkejut apabila Tommy melamar tetapi saya tidak perlu berfikir dua kali untuk mengatakan ya,” katanya, seperti dilaporkan oleh Independent.

Walaupun mereka benar-benar tidak ragu-ragu tentang perasaan mereka, kedua-duanya masih perlu berhadapan dengan tanggapan orang di sekeliling mereka yang mengatakan bahawa perkahwinan mereka adalah idea yang tidak baik.

Tetapi hari ini, mereka dapat melihat bagaimana kasih sayang Tommy dan Maryanne terus berkembang.

Pasangan ini berkahwin pada Julai 1995.

“Perkahwinan saya adalah hari yang terbaik dalam hidup saya,” kata Maryanne.

Keluarga mereka juga tidak pernah terfikir bahawa mereka boleh mempunyai keluarga biasa dan mereka lebih bahagia daripada kebanyakan pasangan lain.

“Maryanne telah bermimpi tentang perkahwinan yang gemilang sejak dia masih remaja dan itulah yang dia ada, hari yang indah,” kata kakak Maryanne.

Dan Tommy sama-sama teruja untuk menghabiskan sepanjang hayatnya dengannya. “Saya teruja. Saya akan berkahwin, “katanya. “Saya suka dia.”

Mengatasi semua rintangan sepanjang hidup bersama adalah benar-benar bernilai.

“… Tommy dan saya tidak pernah berhujah, saya suka suami saya, dia kawan baik saya,” kata Maryanne.

Linda Newman, ibu Maryanne berkata, “Mereka tinggal bersama saya selama 10 tahun pertama perkahwinan,” kata Linda.

“Saya mengajar mereka untuk memasak dan menjadi selesa mungkin. Dan kemudian saya biarkan mereka untuk hidup berdikari.”

Linda juga memberitahu yang dia banyak mendapat tentangan mengenai perkahwinan Maryanne.

“tetapi saya tahu bahawa anak perempuan saya telah jatuh cinta dan patut mendapat kehidupan yang sempurna.

“Bagi saya sebagai seorang ibu, saya akan merasakan saya gagal jika saya tidak mengakui perasaan cintanya kepada seseorang,” katanya.

Walaupun kini Tommy mula menunjukkan tanda-tanda awal demensia tetapi Maryanne masih terus menjaga Tommy dengan penuh kasih sayang.

“Pada masa ini, kita hanya boleh mengatakan bahawa Tommy semakin tua dan dia lupa banyak perkara, dan dia memerlukan sedikit perhatian,” kata Linda .

“Dan Maryanne menjaga Tommy seperti seorang bayi”.

Selepas 24 tahun usia perkahwinan, wajah Maryanne masih teruja apabila dia bercakap tentang suaminya kepada orang lain dan dia masih memberitahunya betapa dia mencintai Tommy, iaitu kira-kira tiga kali sehari.

Linda amat bersyukur kerana tidak mendengar kata-kata orang dengan mengahwinkan anak itu.

“Saya harap saya dapat menemui cinta seperti itu dalam hidup saya – kerana ia sangat jujur, itu benar dan ia benar-benar sesuatu yang indah,” kata Linda.

Netizen juga tersentuh dengan hubungan Tommy dan Maryanne dan meniggalkan komen-komen positif di laman Facebook mereka.

“Perkahwinan mereka seperti dongeng dan mereka adalah pasangan yang paling bahagia yang saya tahu, saya fikir kebanyakan kita boleh belajar satu atau dua perkara dari mereka!”

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: daily.lessonslearnedinlife