Datuk Aliff dedah Balqis pernah mesej peribadi (DM) dua tahun lalu minta bantuan

Enggan ambil pusing tudvhan yang dikatakan mengambil kesemp4tan ke atas Puteri Balqis, jutawan k0smetik Datuk Seri Aliff mendedahkan bahawa aktress itu pernah meminta bantuan darinya dua tahun lepas.

“Secara jujurnya, Balqis pernah mesej peribadi (DM) di Instagram dua tahun lalu tapi kami tak perasan, dia DM minta bantuan, cumanya apabila kisahnya dipaparkan dalam program Bersamamu, barulah kita tahu dia pernah mesej kita.

“Jadi kami follow up untuk beri svmbangan… kita tak nak tahu cerita disebalik keluarganya, kita hanya datang untuk bagi sumbangan dan bantu apa yang perlu.,” ulas Datuk Aliff.

Menurut Datuk Aliff lagi, 

“Bila kita bantu orang kata ambil kes3mpatan, kalau tak bantu orang tanya pula kenapa tak bantv. Biarlah orang nak kata apa pun! Saya hanya membantu orang yang dalam kesu sahan”.

Sebelum ini,  n3tizen dan beberapa selebriti meluahkan rasa kurang senang dengan tindakan Aliff Syukri dilihat seakan-akan mengambil kes3mpatan ke atas kesus4han hidup Puteri Balqis.

Lebih-lebih lagi apabila dia memuat naik rakaman temubual bersama pelakon drama Akulah Balqis itu di laman Y0utube dan mengajukan beberapa soalan yang difikirkan kvrang sesuai.

Bila ditanya berapakah jumlah svmbangannya kepada Puteri Balqis, Aliff enggan mend3dahkan angka tersebut.

“Jumlah sumbangan biarlah rahsia, tapi kalau adik Balqis nak bekerjasama dalam produk dan perniagaan kita sedia membantv.

“Sejujurnya saya s3bak dengar kisah Balqis ini sebabnya kita tak tahu laluan hidupnya, saya percaya setiap orang ada kekvrangan dan kelebihan. Niat kita membantv setakat apa yang kita mampu!,” ujarnya.

Dalam pada itu, Aliff berkata bantvan yang dihulurkan kepada Balqis itu merupakan salah satu pr0jek khas yang dilakukan olehnya sejak beberapa tahun lalu.

Selain selebriti, dia juga menghulurkan svmbangan untuk orang awam yang sedang berdepan kesvsahan dan kemiiskinan.

“Sebenarnya, kita dah lama buat pr0jek Terlajak Kasih ini, sebelum ini kita bekerjasama dengan Pusat Zakat Selangor dan salurkan bantvan hampir RM2 juta setahun… tapi tahun ini kita buat agihan sendiri untuk mereka yang svsah dan asnaf.

“Kita memberi sumbangan makanan, wang ringgit serta produk. Hujung tahun lalu kita ada bantu seorang ibu memiliki lima anak OKU tapi tak vir4l, bila seleb riti orang nampak pula!,” katanya.

 

 

 

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: mstar