Walaupun ‘resp0n svnyi’ dari Puteri Balqis, Busking Amal dari pemuzik r0ck tetap diteruskan -Zack Massa

Vokalis kumpulan Massa, Zack melahirkan rasa kec3wa apabila hasrat dia dan rakannya membantu pelakon cilik berbakat besar, Puteri Balqis Azizi, tidak kes4mpaian.

Zack berkata, vsaha menghubungi ibu pelakon berkenaan, Norashikin Mohd Aziz tidak berhasil.

“Kami mencari alt3rnatif lain selepas tidak berjaya mendapat maklum balas ibu Puteri Balqis. Kami juga bervsaha menjejakinya di rumah, tetapi tidak berpenghuni.”

“Sebelum ini, kami cuba menghvbungi dan menghantar mesej, tetapi tidak dilayan. Malah, mesej tidak dibaca ibu pelakon itu”

“Sebaliknya, kami pula menerima b4lasan yang menerangkan cara membeli buku puisi yang dijual Puteri Balqis,” katanya.

Zack atau nama sebenarnya, Zamrudul Ahmar berkata, dia bersama barisan penyanyi r0ck mahu membantu Puteri Balqis.

“Pada mulanya, kami mahu mengadakan acara Busking Amal di Dataran Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman, Ahad ini, bagi membantu Puteri Balqis.

“Namun, saya s3dih tidak dapat menemuinya. Ramai penyanyi rock mahu membantu, tetapi h4mpa,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, pihaknya tetap meneruskan acara Busking Amal dengan kutipan akan disumbangkan kepada pemuzik kvrang bernasib baik dan mereka yang menghadapi masaalah kesiihatan.

Zack berkata, program busking yang kali pertama dianjurkan Syarikat Muzika Malaysia, akan menampilkan Blank Gamma, Afee Utopia, Shafie Rio dan Dwan Olan.

Turut menghiburkan pengunjung, Yazid Sejati, Hatta Junction, Isa Gravity, Rimba B4ra dan ramai lagi.

“Untuk program Busking Amal, pihak penganjur mahu menyatukan penyanyi r0ck 0tai bersama artis baharu dan pemuzik jalanan.

“Kami terpanggil membantu rakan artis yang kurang bernasib baik. Ada antara mereka memerlukan perbelanjaan untuk merawat penykit kro nik,” katanya yang menjadi wakil penganjur untuk acara amal itu.

Sejak minggu lalu, Puteri Balqis yang terkenal dengan lakonan penuh penghayatan, menc3tuskan k0ntr0versi apabila mengaku diuji kes3mpitan hidup.

Dalam pengakvannya kepada pr0gram Bersamamu yang disiarkan TV3, Puteri Balqis mend4kwa terpaksa mengik4t perut dan tidak menjamah makanan selama beberapa hari, akibat d3sakan hidup.

Berikutan itu, Puteri Balqis mencari pendapatan sendiri dengan menulis buku puisi dan menjualnya di jalanan sambil ditemani ibu.

 

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: BH