Bukan s4kit misterii,Uji Rashid dedah Cico sebenarnya dira-cun rakan sendiri

SELEPAS tiga tahun mengunci mulut, penyanyi popular era 70-an, Uji Rashid akhirnya membuat pende-dahan mengejvtkan mengenai keadaan kesihatan anak lelakinya, pelakon era 90an, Cico Harahap.

Ulas biduanita tersebut, anak tunggalnya itu sebenarnya bukanlah disih1ir seperti yang diwar-warkan media tetapi dia diracvn oleh rakan-rakannya. Menurut doktor beberapa jenis racuvn telah dicampur ke dalam gelas minuman Cico.

Kesan racvn tersebut, Cico mengalami masal-ah kesihatan yang serius kerana racun berkenaan memberi kesan terhadap otak, organ dalaman serta kotak suara Cico.

“Racun itu sebenarnya boleh membunvuh dalam masa empat jam tetapi dengan kuasa Allah SWT, Cico masih diberikan umur yang panjang sampai hari ini,” katanya.

Uji membuat pengakuan itu menerusi program bual bicara, Telekung Talk yang disiarkan di platform Facebook pakar motivasi, Datuk Prof Dr Muhaya Mohamad.

Menurut penyanyi yang popular dengan lagu Ku Ingin Selalu Di Sampingmu ini, selepas diberikan minuman yang dicampur racvn, Cico kemudiannya ditinggalkan tanpa bantuan.

“Saya masih ingat Cico mvntah-muntah dan wajahnya dipenuhi da-rah. Berhari-hari dia terlantar sak-it. Masa itu saya hanya berserah dan memohon petunjuk daripada Allah SWT.

“Satu hari Cico bangun tetapi dia hanya diam apabila ditanya. Dia tidak kenal saya mahupun anaknya sendiri.

“Walau apapun, saya bersyukur Cico sudah semakin pulih, meskipun dia kini mengalami masalah pertuturan serta tidak lagi mampu membaca dan menulis dengan baik,” katanya.

Sementara itu, Dr Muhaya yang juga kelihatan sebak mendengar cerita Uji, menasihatkan agar orang ramai sentiasa positif dalam mengharungi dugaan hidup.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: mstar