Rizman Ruzaini ded4h Pavithra minta bahagian bahu ditutup sempurna

SUSULAN kontr0oversi melibatkan gaun putih rekaan Rizman Ruzaini yang dipakai pelakon Natasha Hudson, pereka itu membuat pende-dahan baju yang sama juga pernah digayakan oleh Y0utuber masakan terkenal, Pavithra beberapa bulan lalu.

Menerusi laman Instagram Rizman Ruzaini, duo pereka itu menjelaskan Pavithra sendiri meminta agar bahagian bahu yang terd-edah ditvtup ketika menjayakan sebuah sesi fotografi majalah online, Pepatung.

“Mengimbas semula betapa elegannya Pavithra memakai rekaan Rizman Ruzaini untuk muka hadapan majalah Pepatung beberapa bulan lalu ketika PKP (Perinntah Kawa-lan Pergerakan). Ini merupakan kali terakhir gaun ini dipinjam untuk sesi promosi sebelum ia dijual.

“Gaun ini dipinjam untuk sesi penggambaran dan mereka turut bersama membawa penata gaya untuk memantau sesi fotografi itu.

“Mala-ngnya, gaun itu terlalu terd-edah untuk Pavithra (sebelah bahagian bahu terde-dah dengan hanya menggunakan fabrik jenis tulle yang see-throgh) yang mana wanita itu sendiri berasa kurang selesa.

“Pavithra kemudiannya meminta agar bahunya itu tidak dide-dahkan dan ditutvup dengan sempurna.

Pavithra pernah memakai gaun sama ketika menjayakan sesi fotografi sebuah majalah online.

“Penata gaya menghormati permintaan Pavithra dan menggayakannya mengikut keselesaan Youtuber tersebut,” katanya.

Pereka itu juga menambah mereka tidak kisah dengan perubahan gaun yang dipakai Pavithra asalkan ia tidak l4ri daripada rupa asal dres tersebut.

“Kami (Rizman Ruzaini) bersetuju asalkan ia tidak mencac-atkan keseluruhan rekaan gaun itu.

“Pavithra pun bukan selebriti Gred A tapi kami tetap teruja untuk bekerjasama dengannya.

“Malah kami turut berbangga apabila seseorang individu menggayakan rekaan kami dengan cara yang tersendiri dan elegan,” ujarnya.

Sebelum ini, kisah pelakon Natasha Hudson memakai gaun sama ketika majlis pelancaran sebuah produk pada Selasa mencetvskan kontr0versi gara-gara rekaan baju itu yang dilihat tidak sesuai  digayakan oleh wanita berhijab.

Walaupun Natasha menjelaskan dia tidak kisah dengan keca-man netizen mengenai perkara itu, namun Rizman Ruzaini melahirkan rasa kek-esalan atas tindakan Natasha yang menggayakan gaun tersebut sekaligus nama mereka sebagai pereka pakaian tersebut turut terpalit.

Menurut pereka itu, tindakan Natasha telah mencal-arkan reputasi dan imej yang dibina mereka sejak 15 tahun lalu.

Tidak cukup dengan itu, Penganjur acara dan pengasas produk yang diwakili Natasha kemudian mempertah-ankan aktres tersebut dengan menasihati Rizman Ruzaini agar tidak mudah mela-tah dan menghe-ntam pembeli pakaian mereka.

Dalam masa yang sama, Natasha turut menuntut pereka itu membuat permohon maaf malah berpendapat kenyataan yang dibuat Rizman Ruzaini adalah berat sebelah kerana  dia bukan selebriti Gred A yang sering memakai persalinan pereka popular tersebut.

Ternyata kenyataan duo pereka ini dalam mempertahankan reputasi dan jenama mereka mendapat respon positif di kalangan netizen.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: mStar