Ibu Radin (Era FM) meniggal dunia

PENYAMPAI radio Era FM iaitu Radin berkogsi berita sediih sebentar tadi tentang  pemergian ibu tercintanya, Feridah Hashim.

Menerusi Instagram, Radin atau nama sebenar Radin Amir Effendi memohon orang ramai mendoakan kesejahteraan arwah ibunya yang meningal dunia pada usia 66 tahun.

“Innalillahiwainnailaihirajiun. Assalamualaikum, dimaklumkan bahawa bonda saya, Allahyarham Feridah Binti Hashim telah menghem buskan nafas yang terakhir pada pukul 9.25 pagi tadi.

“Saya mohon jasa baik rakan-rakan semua untuk mendoakan Allahyarhamah agar ditempatkan di taman-taman syurga bersama -sama orang beriman… amin!” tulisnya.

Pada Februari tahun lalu, Radin pernah memaklumkan ibunya yang menetap di Ipoh, Perak itu sudah beberapa tahun mende rita peyakit paru-paru berair sehingga terpaksa bergantug bantuan o0ksigen.

“Kondisi kesih atan ibu semakin mer0sot membuatkannya sedikit manja. Ibu rapat dengan saya kerana kami tidak pernah bereggang.

“Saya juga tidak dihantar ke sekolah asrama penuh kerana arwah bapa mahu saya menjaga mereka. Bagaimanapun, saya jarang bersama ibu, apatah lagi menjaganya di Ipoh, Perak sejak bekerja.

“Tetapi, saya mengupah ibu saudara untuk menjaganya. Pada masa sama, abang pula tinggal berhampiran, jadi tidaklah saya b1mbang keadaan ibu,” katanya yang memaklumkan keadaan kesi-hatan ibu nya itulah yang membuatkan dia tidak terge sa-gesa untuk berkahwin.

Salam takziah Radin,semoga arwah ibu Radin ditempatkan di kalangan orang-orang beriman.

 

 

 

 

 

 

Sumber:mstar