Pengurus ded4h MK K-Clique mula belajar ilmu agama bersama kumpulan tabliigh

Dia pernah terb4bit dalam beberapa k0ntoversi antaranya memakai gelang dan rantai emas yang sememangnya har4m untuk lelaki Muslim sepertinya. 

Namun apabila  fot0 penyanyi yang dimaksudkan, iaitu penyanyi rap MK K-Clique menyertai kelas agama bersama kumpulan jemaah tabl1gh, ia men4rik perhat1an peminat hingga tvlar di media s0sial.

Dalam f0to yang dikongsi di Instagram itu, MK atau nama sebenar Muhammad Hairi Amin Hamdan, 25,  dilihat mengikuti kelas berkenaan bersama beberapa rakannya termasuklah pelakon Mas Khan.

Menurut pengurus MK  iaitu Kie Razid, penyanyi lagu Pulag itu menyatakan hasrat mengikuti kelas tersebut sejak tiga minggu lalu.

Difahamkan MK bersama beberapa temannya berkampung di Jerantut, Pahang selama tiga hari mendal4mi ilmu agama.

“Dia sendiri yang nak sertai kelas agama itu. Sepanjang tempoh tiga hari itu dia mengikuti pengajian asas agama termasuklah buat aktiviti sunnah seperti menuggang kuda dan makan dalam dulang beramai-ramai.

“Kalau tengok foto yang dikongsi, dia nampak seronok mengikuti kumpulan tersebut. Dia juga taggal rantai dan gelang semua… beberapa hari ini dia tak aktif di media s0sial kerana f0kus dengan kelas, telefon pun ditutup.

“Alhamdulillah benda baik kita sokong, apa yang penting niat dia untuk berubah,” katanya lagi.

Sementara itu, Kie memaklumkan MK akan pulang ke Kuala Lumpur pada malam ini dan meneruskan kerjaya seninya seperti biasa.

Pelakon yang turut menyertai kumpulan tersebut bersama MK iaitu Mas Khan yang dihubungi pula eggan mengul4s lanjut mengenai penglib4tannya itu. 

Sebelum ini bek4s pelakon Zul Yahya merupakan antara selebriti yang aktif berkogsi aktiviti kelu4r berd4kwah menyeb4rkan agama Islam bersama kumpulan tabl1gh dan berk0ngsi di laman s0sial.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber:mstar