Mana satu pilihan Cristiano Ronaldo? Manchester United, Real Madrid atau PSG

Siapa yang tak kenal dengan bintang bolasepak antarabangsa, Cristiano Ronaldo.

Dari Real Madrid , Ronaldo menyertai Juventus dalam perpin.dahan £88 juta (RM506 juta) pada musim panas 2018 bagi meraih sokogan dan har4pan penyokong yang lebih besar.

Ternyata perpind4han ke Juventus berbal0i apabila pasukan itu kembali ke puncak bola sepak Eropah dengan membawa mereka ke kejayaan Liga Juara-Juara buat pertama kali sejak 1996.

Bakal berusia 37 tahun pada musim depan, Ronaldo dir4mal mempunyai masa agak terhad sekiranya beliau  mahu memenangi Liga Juara-Juara buat kali keenam.

Tiga kempen gabungannya di Bianconeri telah menyaksikan Ronaldo  hanya mampu menjarigkan 14 gol dalam perlaw4nan (enam pada 2018-19, empat pada 2019-20 dan empat musim ini) – yang kurag satu dari jumlahnya pada 2017-18 sahaja di Real Madrid.

Adakah itu bawa pet4nda bahwa bintang Juventus itu kini kurag menyerlah?

Jika perlu, pilihannya jauh lagi kerana Ronaldo masih mempunyai kontrak selama setahun lagi di Stadium Allianz.

Realitinya, hanya beberapa kelab sahaja yang mampu mem’bayar’ Ronaldo dengan gaji yang lumayan.

Manchester United dan Real Madrid adalah dua daripadanya, namun p4njdemik Covid-19 telah menyeb4bkan perbelanjaan kelab perlu dikuragkan.

Jika tidak Manchester United atau Real Madrid, mungkin juga Paris Saint-Germain kerana wang bukan menjadi mas4lah buat kelab itu.

Sama-sama kita nantikan! 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DT

 

Sumber: mstar