Sedang kenal hati budi, Liza Abdullah tak kisah jadi isteri keempat

Selepas tujuh tahun menyandag status ibu tuggal, dramatis terkenal, Liza Abdullah tidak men0lak suratan takdir andainya terpaksa hidup berp0ligami.

Menurut Liza atau nama lengkapnya, Norliza Abdullah, 56, pengakuan tersebut bagaimanapun tidak bermakna dirinya terdes4k untuk berumah tangga sekali lagi selepas berpis4h dengan bekas suami, Zolkifli bdul Rahman pada 2014.

Bagi Liza, soal jodoh, mavt dan pertemuan semuanya r4hsia Allah.

“Kahwin itu kerja Allah. Siapa tak nak kahwin dalam dunia ini? Ada yang jadi nombor satu pun belum tentu bahagia. Kalau sudah takdir jadi bini nombor empat maka takdirlah.

“Pun begitu, kalau Allah sudah tentukan saya hidup solo sampai m4ti, saya juga reda. Pada masa sama, anak-anak saya semakin lama semakin membesar dan mereka sudah dan akan punya keluarga sendiri.

“Anak yang kita besarkan tidak selama-lamanya akan duduk atau tidur dengan kita,” kata Liza.

Pada masa sama, dramatis cukup dikenali menerusi watak Mak Leha dalam drama rant4ian 7 Hari Mencintaiku itu mended4hkan sedang mengenali hati budi beberapa orang lelaki buat masa sekarang.

“Saya tidak n4fikan sedang berkawan dengan beberapa lelaki. Serivs tak serivs itu, hanya saya sahaja yang tahu. Apa yang boleh saya cakap, ada lelaki yang serivs ada yang tidak.

“Selama tujuh tahun hidup menjanda, boh0nglah kalau saya kata saya tak svnyi. Untuk hilangkan rasa svnyi itu, saya sibukkan diri dengan bekerja. Apa pun, soal jodoh seperti saya cakap tadi, saya ser4hkan kepada Allah,” katanya lagi.

Sekadar info, Liza mendirikan rumah tangga dengan Zolkifli Abdul Rahman pada 1988 namun bercer4i pada 2014. Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan empat orang cahaya mata.

 

 

 

 

 

 

Sumber: Kosmo