Tak sempat serah hadiah buat isteri dan anak, ahli b0mba m4ut dalam nah4s jalanraya

Hasrat seorang suami dan bapa untuk menyerahkan hadiah tudung kepada isteri dan topi keledar anak tunggalnya tidak kesampaian apabila dia m4ut dalam satu kemalagan membabitkan dua motosikal di Jalan Sanglang berdekatan Kampung Sanglang di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.50 pagi itu, magsa, yang juga anggota Balai B0mba dan Penyelamat Pontian Baru itu, Anuar Abdullah, 33, yang menunggang motosikal Kawasaki Versys m4ut di tempat kejadian.

Difahamkan magsa yang tidak bertugas itu dalam perjalanan pulang ke rumah ibunya di Kampung Sungai Suloh, Batu Pahat selepas mengambil hadiah di tempat kerjanya untuk diberikan kepada isteri dan anaknya.

Bagaimanapun motosikal ditunggag Anuar bertembug dengan motosikal Honda Wave yang ditunggang Tey Ah Pin, 74, dari Kampung Parit Gantong, Ayer Baloi di sini, menyebabkan kedua-duanya m4ut di tempat kejadian.

Isterinya, Rohayu Idris, 30, berkata suaminya sedang bercuti dua hari dan memberitahu ke balai tempat dia bertugas untuk mengambil beberapa barangan yang dibeli secara dalam talian.

“Arwah suami beriya-iya mahu mengambil barangan yang dibelinya di balai termasuk topi keledar untuk anak yang berusia empat tahun.

“Dia sudah lama berhasrat hendak membawa anak kesayangannya itu bersiar-siar di sekitar kampung menaiki motosikal dengan menggunakan topi keledar berkenaan.

“Lepas Subuh tadi arwah keluar dari Batu Pahat ke Pontian dan memaklumkan akan pulang jam 9 pagi.

“Namun selepas jam 9 pagi, saya mulai ris4u kerana panggilan telefon dibuat tidak diangkat sebelum adik saya ternampak gambar motosikalnya terbabit kemalagan di Faceb0ok dengan penuggangnya dis4hkan m4ut,” katanya ketika ditemui di perkarangan bilik may4t H0spital Pontian di sini.

Sementara itu, Ketua P0lis Daerah Pontian, Superintendan Mustafa Bakri berkata, sias4tan awal mendapati kejadian berlaku apabila sebuah motosikal Kawasaki Versys berkenaan melangar Honda Wave yang keluar dari lorong di tempat kejadian.

Katanya, akibat perlaggaran itu, kedua magsa meniggal dunia di lokasi kejadian dan m4yat dibawa ke H0spital Pontian untuk bed4h sias4t.

Sumber:BH