‘Kemunculan’ Pengurus akaun media s0sial Noor Kartini dicvrigai netizen

Individu yang bertanggungjawab menguruskan akaun media s0sial ibu Neelofa, Datin Noor Kartini Noor Mohamed akhirnya tampil melakukan perm0honan maaf secara terbuka berhubung isu tagkap layar yang tvlar semalam.

Individu tersebut, Zulshafiqah Zulkalfi berkata, dia tersilap memvat naik tagkap layar dan ingin menjelaskan keadaan sebenar yang telah berlaku.

“Tangkap layar tersebut adalah bertujuan untuk rujukan saya sahaja, tiada sebarang niat untuk dimvat naik dalam Instagram Datin Noor Kartini mahupun Instagram peribadi saya.

“Saya juga mahu menjelaskan, gambar dan tulisan asal yang dipaparkan adalah bukan dari penulisan saya mahupun beliau sendiri,” kata wanita berkenaan.

Penjelasan tersebut disertakan bersama permoh0nan maaf wanita itu menerusi sepucuk surat yang dimuat naik dalam Instagram Zulshafiqah, @zulshafiqah.

Wanita itu menyatakan permoh0nan maaf kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar termasuk seluruh Kerabat Diraja Johor.

Dia juga turut memoh0n maaf terhadap Noor Kartini dan seluruh keluarga atas kecvaian yang berlaku.

Sungguhpun begitu, permoh0nan maaf Zulshafiqah menimbulkan sagsi di kalangan netiz3n kerana rata-rata mengappgp dia seperti di’kambig hitam’kan oleh Noor Kartini.

Semalam, satu lap0ran polis telah dibuat oleh Noor Kartini selepas hantaran InstaStorynya yang menyentuh sensitiviti sistem Raja Berpelembagaan di Malaysia tvlar dalam laman s0sial.

Hantaran berkenaan memaparkan Noor Kartini melalui InstaStory miliknya, mempertik4ikan sistem tersebut dan meminta Yang di-Pertuan Agog untuk membvbarkan Proklamasi Darvrat yang diisyt1harkan pada 12 Januari lalu berkuat kuasa sehingga 1 Ogos depan.

Noor Kartini bagaimanapun menegaskan bahawa hantaran tersebut dilakukan oleh seorang kakitangannya  yang meny4lahguna akaun Instagram (IG) miliknya bagi tujuan peribadi. 

 

 

 

 

 

 

Sumber:K0smo