“Video lama, meng4muk bukan sebab ibu divaksin”-JKNK

Jabatan Kesih4tan Negeri Kelantan (JKNK) men4fikan sebuah video tvlar di media s0sial yang mengatakan bahawa seorang lelaki mengamvk selepas ibunya telah disvntik vaksin di Klinik Kesih4tan Pengkalan Kubor baru-baru ini.

Menurut Pengarah JKNK, Datuk Dr. Zaini Hussin, video yang tvlar itu merupakan video yang dirakam pada Julai tahun lalu dan kini dikesan tvlar sekali lagi sejak kelmarin.

Katanya, isu sebenar dalam k3s melibatkan seorang lelaki yang berkain pelikat itu adalah kerana dia tidak berpuas hati selepas ibunya telah dikehendaki menjalani uj1an dar4h.

Ujarnya, uj1an itu perlu dijalankan selepas mendapati ibunya mengh1dap d4rah tinggi dan kencing manis.

“Isu kali ini dikaitkan dengan v4ksin oleh netizen meskipun kata-kata lelaki dalam video tersebut tidak difahami oleh mereka.

“Seterusnya, ramai membuat andaian bahawa amukan lelaki itu berpunca daripada doktor telah menyunt1k vaksin kepada ibunya, namun wanita berkenaan men0lak. Ada juga yang mengatakan bahawa lelaki itu mengamvk kerana tidak mendapat v4ksin,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Zaini, pemeriksaan JKNK mendapati, lelaki dalam video itu mendapat raw4tan di Jabatan Kesih4tan Mental dan Psikiatri di H0spital Raja Perempuan Zainab II di sini.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sumber:Kosmo