Katil kadbod Olimpik h4ncur dikerjakan atlet Isr4el

Seperti yang diketahui umum, kini berlangsugnya sukan Olimpik di Tokyo walaupun dunia sedang berper4ng mel4wan p4ndemik Covid-19.

Selain itu, Olimpik kali ini pastinya lebih diingati kerana Jepun menjadikan sukan Olimpik 2020 ini sebagai‘sukan hijau’,iaitu kebanyakkan mengunakan bahan kitar semula untuk melin-dungi bumi.

Antaranya ialah podium dihasilkan menggunakan plastik post-consumer yang akan “digunakan” semula selepas temasya ber4khir.

Dan paling menarik ialah katil di perkampungan Olimpik direka menggunakan kadbod yang boleh dikitar semula dan tilam diperbuat daripada polietilena, turut akan digunakan semula untuk produk plastik.Hebat!

Tetapi, dalam satu video yang sedang berlegar di laman s0sial kini ialah kelihatan beberapa atlet Isr4el,dengan sengaja mer0sakkan katil tersebut untuk membu-ktikan bahawa ia sebuah katil yang kukuh.

Dalam video yang dimvat naik pada hari Isnin, kesemua mereka dilihat mengu-ji kapasiti tempat tidur tersebut dengan mel0mpat beramai-ramai di atas katil terbabit.

Tempat tidur tersebut difahamkan telah ha-ncur sedangkan katil tersebut sebenarnya akan digunakan kembali oleh atlet Paralimpik yang bakal turun pada bulan depan.

Sehigga kini ,video tersebut telah ditonton lebih daripada 400,000 kali sejak dimvat naik 24 jam yang lalu.

Sebelum ini ,Jepun Airweave,syarikat yang bertanggungjwab menghasilkan tempat tidur dengan 100 peratus kadbod itu menyatakan katil itu mampu mena-mpung berat hampir 200kg.

 

 

 

Sumber : Tribune New via Rem4ja