Kurus Hafiz Suip dikaitkan dengan bahan terlarang

Walaupun telah berulang kali menjelaskan yang dirinya bebas dari sebarang masa-lah kesih4tan, penyayi Hafiz Suip tetap menerima pelbagai tohmahan nega-tif termasuklah ditvduh mengambil bahan terlarang (da-dah), gara-gara tubuhnya yang semakin kurus dan wajah mencengkung,

Hafiz bagaimanapun enggan mengambil pusing perkara tersebut kerana sedar lumrah hidup sebagai seorang selebriti.

“Kalau benda tidak betul, kenapa perlu layan? Jika dilayan maknanya benda itu betullah. Kita tidak buat, kenapa perlu layan (g0sip). Jika saya bercakap lebih nanti kedengaran seperti saya m4rah orang pula.

“Sebagai selebriti memang kita tidak boleh bercakap apa, hanya mampu terima dan kemam. Jika kita buka mulut nanti dipandang ser0ng pula. Sebab ini lumrah hidup, seperti yang dikatakan oleh rakan-rakan saya kita (selebriti) adalah milik netizen dan peminat.

“Saya kena terima hakikat tersebut dan orang di luar sana pun perlu menerima hakikat bahawa saya juga manusia biasa,” ujar Hafiz mohon dimengerti.

Hafiz tidak men4fikan yang dia sebenarnya cukup tertekan apabila tahap kesiha-tannya kerap menjadi persoalan orang ramai.

Meskipun sedar ramai yang berasa bimbang dan mengambil berat tentang dirinya selepas perubahan tubuhnya secara mend-adak namun, bagi Hafiz lebih baik merujuk atau bertanya langsung kepada dirinya terlebih dahulu daripada terus menghakimi tanpa usul periksa.

“Jika kerap ditanya, kau sa-kit ke? Lama-lama kita akan betul-betul sa-kit kerana soalan yang sama diulang-ulang. Setiap apa yang keluar daripada mulut kita adalah satu doa. Jika benar-benar mengambil berat, kita akan jumpa atau hubungi terus orang itu secara peribadi.

“Janganlah terus membuat tud-uhan seperti mengambil dad-ah, keluarga tidak beri makan dan pelbagai lagi tud-uhan lain yang saya terima. Memanglah saya seorang artis, hakikatnya itu kerjaya saya sahaja. Saya pun manusia biasa, jika dilem-par dengan perkara sebegini memang saya tertek-an,” kata Hafiz jujur.

Tambah Hafiz lagi, gara-gara keprihatinan pihak keliling terhadap dirinya,dia turut mendapat kan rawa-tan perub-atan Islam untuk mengetahui adakah benar dirinya berpeny4kit.

“Alhamdulillah, apa yang boleh dikatakan, saya si-hat. Si-hat dan sa-kit kita semua urusan Allah. Saya telah melakukan peme-riksaan kesih-atan dan apabila ada orang kata saya adalah masa-lah perlu jumpa ustaz (rawa-tan islam) saya pergi semua, mana-mana sahaja.

“Syukur, semua tempat yang saya pergi mengatakan saya berada dalam keadaan okey,” jelasnya.

 

 

 

 

Sumber: K0smo