Kena sam4n JPJ sebab bawa kereta bawah h4d laju

Jangan gosok mata anda. Tajuk artikel di atas sememangnya betul. Hehe .

Seorang pemandu yang dikenali sebagai Mohd Zuldz menjadi kebigugan apabila baru-baru ini menerima surat s4man dari JPJ kerana memandu dibawah h4d kelajuan!

Perkara yang dik0gsikan Mohd Zuldz menerusi laman sosial Facebo0k nya itu ternyata menarik perhatian warganet yang melihat ia sebagai sesuatu yang melucukan.

Tulis Mohd Zuldz, surat sa-man itu dikeluarkan kerana pemilik kenderaan membawa kereta pada kelajuan 102km sejam iaitu di bawah h4d laju yang dibenarkan di lebuh raya (110km sejam).

Tambah Mohd Zuldz dia juga keliru dengan surat saman itu dan berpendapat bahawa kemungkinan dia perlu menambah kelajuan lagi 10km sejam bagi mengel4kkan disaman.

JPJ hantar surat saman sebab tak bawa kereta laju, kelajuan dibenarkan di lebuh raya 110km sejam.

“Kelajuan sebenar 102km sejam, apa yang perlu saya lakukan? Kena lajukan lagi 10km sejam untuk lepas had kelajuan yang dibenarkan,” tulisnya.

Berdasarkan surat s4man itu, pemilik kenderaan telah dis4man kerana g4gal mematuhi isyarat lalu lintas haad laju yang ditetapkan 110km sejam.

Berdasarkan semakan dalam jadual kadar kom-paun JPJ, kadar s4man berjumlah RM300.

Pemilik kenderaan jenis Toyota Alphard itu juga didapati melakukan kesa-lahan itu di KM 204.6 Lebuhraya Utara Selatan -Taiping, Perak pada 10 Oktober pukul 10.08 pagi.

Perk0ngsian itu mendapat pelbagai reaksi ne-tizen yang turut meniggalkan lebih 500 reaksi dan dikongsi semula lebih 600 kali.

Rata-rata mereka juga bingung dengan sa-man yang dikenakan.

Ada juga di antara mereka yang melihat perkara itu sebagai jenaka dan menyatakan bahawa pemilik akaun perlu membawa kenderaan pada kadar kelajuan 110km sejam.

Terkini,pemandu terbabit mended4hkan perkara itu telah pun diselesaikan bersama pihak JPJ dan ia cuma kes-ilapan teknikal.

Fuh,nasib baik. Kalau tak melayag RM300!

 

 

Sumber:MSt4r