Perju.angan 11 tahun Elyana berakhir

Ketika mula-mula dia berk0ngsi kepada umum mengenai keadaan dirinya yang sedang berjuag mela.wan k4nser limf0ma tahap empat, ramai yang r4gu-r4gu dengan kes4hihan berita tersebut memandangkan dirinya yang kelihatan sih4t dan ceria.

Namun, itulah dia semangat ju.ang buat penyanyi dan pelakon Elyana atau nama Erneelya Elyana Emrizal, 35, yang sentiasa p0sitif dengan u.jian yang meni.mpa dirinya.

Elyana dis4hkan mengidap k4nser limf0ma ketika dia baru mela.hirkan cahaya mata sulungnya, Cinta Sumayyah pada tahun 2010.

Ketika itu, dOktor menjagkakan Elyana cuma mampu ‘bertahan’ untuk temp0h setahun saja.

Berat mata yang memandang, berat lagi bahu yang me.mikul.

Elyana menyimpan kemas der.ita yang ditanggugnya dari pengetahuan ramai sehinggalah dia sendiri berkogsi berita se.dih itu ketika penyigkirannya dalam Gegar Vaganza tahun 2017.

Akhirnya, perju.angan 11 tahun pelantun Kalis Rindu ini membuahkan hasil apabila dia mem4klumkan disa.hkan beb.as daripada peyakit tersebut.

Assalamualaikum rakan dan keluarga di Instagram. Hari ini saya ingin berk0ngsi rasa gembira dan bersyukur saya dengan anda semua. Perju.angan dan pena.ntian selama 11 tahun saya berhasil! Kan.ser saya hil4ng!

Alhamdulillah Ya ALLAH, terima kasih kau telah mendengar doa kami. Tak dapat saya gambarkan perasaan gembira saya. Terlalu lama tak dapat rasa gembira ada tubuh yang sih.at,” tulisnya di Instagram pada pagi Rabu.

Rata-rata rakan artis dan peminat turut teru.ja dengan berita gembira itu.

Semoga kisah kejayaan Elyana mel4wan penyakit ini menjadi inspirasi buat pes4kit k4nser yang lain.

 

 

Sumber:mst4r